تاریخ انتشار۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۱
کد مطلب : 180891
مولوی عبدالحمید:

انقلاب اسلامی ایران، اولین جرقه بیداری اسلامی در جهان بود

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع اولین جرقه بیداری اسلامی در جهان بود که در نتیجه حرکت ملت مسلمان ایران برای آزادی و در حمایت از اسلام شکل گرفت.
انقلاب اسلامی ایران، اولین جرقه بیداری اسلامی در جهان بود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ملت مسلمان ایران برای آزادی و حمایت از اسلام قیام کردند و نظام جمهوری اسلامی در ایران مستقر شد و در ادامه سایر بلاد اسلامی نیز شروع به فعالیت کردند که الحمدلله امروز ما شاهد حرکتهای اسلامی در تمام کشورهای اسلامی هستیم.

مولوی عبدالحمید در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر، وحدت و اجرای عدالت را رمز بقای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که انقلاب اسلامی ایران با وحدت انجام گرفت و به ثمر نشست، بقای این انقلاب نیز با وحدت امکان پذیر است. باید وحدت اقوام، مذاهب و اقشار مختلف جامعه حفظ شود.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به برخی برنامه های دشمنان اسلام افزود: دشمنان اسلام علاوه بر جنگهای فیزیکی و لشکرکشی نظامی علیه کشورهای اسلامی، از طریق حملات فکری، فرهنگی و اقتصادی نیز توانستند بر جهان اسلام تسلط حاصل کنند و تلاش می کردند تا همانطور که مسیحیت را در کلیسا محدود کردند، دین اسلام را نیز به مسجد خلاصه کرده و آن را یک مسأله شخصی قلمداد کنند تا بدین وسیله تاثیر دین را بر جامعه و اجتماع از بین ببرند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام تبلیغات وسیعی راه انداختند که دین نباید با ادارات، بازار، اجتماع و سیاست ارتباط داشته باشد و دین و سیاست نمی توانند با یکدیگر جمع شوند.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان سیاست اروپا را سیاست مبتنی بر دروغ و نفاق توصیف کرد و گفت: سیاست دروغین، متعلق به اروپا و برخی از حکومتهای امروزی است و سیاست اسلامی سیاست راست و درست است زیرا امانتداری و صداقت بالاترین سیاست اسلام است و تمدن اسلامی تمدنی است که در آن کوچکترین لکه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام تمدن و سیاست دروغین خود را بر اسلام تحمیل کردند و تمدنی که بر پایه بی بند و باری و دروغ و هزاران عیب پایه گذاری شده است را در کشورهای اسلامی آوردند تا تمدن پاک و بی آلایش اسلامی را از صحنه خارج کنند.

وی تصریح کرد: به همین منظور افرادی را که قبلا مغزهای آنها را شستشو داده بودند، به طوری که از گرفتن کلمات اسلامی شرم داشتند، بر کشورهای اسلامی حاکم قرار دادند و آنها سنتهای الهی، ملت مسلمان و واقعیتهای جامعه را نادیده گرفتند و خواستند به وسیله حکام خودفروخته و مستبد که حرکتهای اسلامی و دعوتگر را سرکوب می کردند، کشورهای اسلامی را اداره کنند.

وی افزود: امروز همه مسلمانان خواستار استقرار حکومت اسلامی و اجرای شریعت اسلام هستند و پیش بینی همین است که خواسته های برحق ملتها، که همان اجرای شریعت اسلام است، به پیروزی خواهد رسید.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: امروز بیداری اسلامی با چالشهای گوناگونی مواجه است و دشمنان اسلام این بیداری را به اختلاف، درگیریهای داخلی و افراط گرایی تبدیل کرده اند اما با توجه به اینکه اقشار مختلف مسلمانان در تمام جهان بیدار شده و به سوی الله تعالی و اعمال اسلامی رجوع کرده اند، خوشبین هستیم که این بیداری بر مسیر خودش بازگشته و به پیروزی می رسد.

وی اهانتهای صورت گرفته در غرب به مقدسات اسلامی را واکنشی به موج بیداری اسلامی دانست و گفت: اهانتهای صورت گرفته علیه مقدسات اسلامی از قبیل قرآن و پیامبر اکرم (ص)، در غرب، در واقع واکنشهایی است که در مقابل بیداری اسلامی صورت می گیرند اما آنها نمی دانند که این قبیل اهانتها موجب بیداری بیش از پیش مسلمانان خواهد شد.

به گزارش تقریب، مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان افزود: بهترین راه مقابله با دشمنان اسلام و شاد کردن روح رسول اکرم (ص)، بازگشت به قرآن و سنت و توبه صادقانه است و کسی که ذره ای غیرت ایمانی و اسلامی در وجودش باشد، در چنین شرایطی توبه کرده و دستورات قرآن و سنتهای آن حضرت را در زندگی خویش پیاده خواهد کرد.
https://taghribnews.com/vdceo78zzjh8vvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی