تاریخ انتشار۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 200393

فرار داعشی ها از رمادی و پیروزی نیروهای عراقی

نیروهای عراقی، مناطقی از فلوجه و جنوب شرقی شهر رمادی را به طور کامل آزاد کردند.
فرار داعشی ها از رمادی و پیروزی نیروهای عراقی

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، نیروهای عراقی در محورهای رمادی و فلوجه به شدت با نیروهای داعش درگیر شدند و مناطق الشیحه، سلمان خلف، الداویه و حمود العزیز را آزاد کردند و به گذرگاه راهبردی الگنطره که فلوجه را از شهر الکرمه جدا می کند و راهِ امدادرسانی به این شهر را مسدود می کند، نزدیک شده اند. آن ها همچنین جنوب شرقی شهر رمادی را به طور کامل آزاد کردند.
 
نیروهای عراقی همچنین از منطقه الشیحه، خط دفاعی داعش را با خمپاره هدف قراردادند. در این میان، گروهان های جهاد در تلاشند خود را از این منطقه، به دو راهی راهبردی الکرمه برساند که اگر این موفقیت حاصل شود، راه ارتباطی الکرمه و فلوجه قطع خواهد شد و عناصر تروریستِ موجود در الکرمه کاملا تحت محاصره قرار خواهند گرفت.
 
"ابوجعفر الخراسانی" فرماندۀ گروهانِ شهدا در یگان های جهاد گفت: نیروها، از دو محور وارد شدند؛ محور نخست، مدرسه و محور دوم محور اصلی باغ. ما این محورها را با همراهی نیروهای مسلحی از گروهان عملیات بغداد به طور کامل تحت کنترل در آوردیم.
 
در این میان، پیروزی های پی درپی نیروهای عراقی، به نیروهای مرزدار عراقی روحیه ای دوچندان بخشید.
 
یکی از مرزبانان در این زمینه گفت: ما با یاری خدا ضد عناصر داعش پیروز شدیم و به خواست خدا آن ها متلاشی شده اند، به ویژه در نبرد اخیر که در الکرمه و فلوجه شاهد بودیم.
 
یکی دیگر از نیروهای عراقی گفت: به سادگی و کاملا روان، جنگ را اداره می کنیم، فکر نمی کردیم اوضاعِ داعشی ها این طور باشد. آنها پوشالی بیش نیستند. فکر می کردیم جنگجو هستند، اما واقعیت آن است که آن ها این طور نیستند، آن ها فرار می کردند و چیزی جز جیغ و فریاد از آن ها نمی شنیدیم، آن ها افرادی سست و از پا افتاده اند.
 
در این میان، اطلاعاتِ نظامی دریافت شده، حاکی از آن است که سرکردگان گروه تروریستی داعش، به ویژه سرکردگانِ عرب و خارجی، عملیات عقب نشینی دسته جمعی از فلوجه و مرکز الانبار را آغاز کرده اند.
 
https://taghribnews.com/vdceo78wxjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی