تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 260199

تظاهرات اعتراضی جنبش اسلامی نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

طرفداران جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری تظاهراتی به ادامه یافتن بازداشت غیرقانونی دبیرکل این جنبش، اعتراض کردند.
تظاهرات اعتراضی جنبش اسلامی نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، طرفداران جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز، به بازداشت غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل این جنبش، اعتراض  و از دولت نیجریه به سبب بی‌توجهی به وضع وخیم جسمانی شیخ زکزاکی به شدت انتقاد کردند.
 
بر اساس این گزارش، مجمع علمی جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز دولت نیجریه را متهم به تلاش برای نابینا کردن شیخ ابراهیم زکزاکی کرد. جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد پزشکی که برای درمان شیخ زکزاکی در بازداشتگاه منصوب شده بود به مقامات نیجریه گفته است این روحانی به درمان پزشکی فوری نیاز دارد و در غیر این صورت ممکن است نابینا می شود.
 
"مختار اووال"، از اعضای جنبش اسلامی نیجریه، گفت: شیخ زکزاکی یک چشم خود را از دست داده است و چشم دیگر او به معالجه مناسب نیاز دارد. ما می‌خواهیم شیخ آزاد شود تا در هر جایی که خودش انتخاب می کند تحت درمان پزشکی مناسب قرار بگیرد.
 
جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده است به اعتقاد این جنبش، دولت نیجریه به عمد و به صورت برنامه‌ریزی شده قصد دارد شیخ زکزاکی را به قتل برساند. تظاهرکنندگان و کمیسیون حقوق بشر نیجریه با این سوال مواجه اند که چرا معالجه شیخ زکزاکی در خفا انجام می گیرد و چرا او به پزشکان مورد نظر خود دسترسی ندارد.
 
کمیسیون حقوق بشر نیجریه وعده داده است این پیام را به دولت این کشور انتقال دهد.
 
آنتونی اوجوکووو، از اعضای کمیسیون حقوق بشر نیجریه، به خبرنگاران گفت: او (شیخ زکزاکی) تحت مراقبت ما نیست، اما اگر تحت مراقبت ما بود از وضع واقعی او مطلع می شدیم. اگر چیزی که او می گوید صحت داشته باشد، کمیسیون ما موظف است که خواستار اقدام مناسب شود و او حق دارد که تحت مراقبت باشد.
 
شیخ زکزاکی و همسرش، زینت، از 13 ماه قبل تاکنون در بازداشت هستند. این در حالی است که دادگاه حکم به آزادی فوری آنها داده است. اعضای جنبش اسلامی نیجریه نیز خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط شیخ زکزاکی هستند.
 
https://taghribnews.com/vdceo78wojh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی