تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 223154

آغاز گفت‌وگوهای دینی ایران و غنا

رییس دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه لگون غنا: تلاش برای رفع اختلاف و رسیدن به تقریب بین ادیان ارزشمند و مورد نیاز انسان های امروز است.
آغاز گفت‌وگوهای دینی ایران و غنا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدحسن ایپکچی، رایزن فرهنگی كشورمان در غنا، در دیدار با جورج اوسوم باتزا، رییس دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه لگون آکرا، با اشاره به روابط دیرین دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه لگون و رایزنی فرهنگی ایران در غنا، از توجه رییس دانشکده به ادامه مشارکت‌های فرهنگی قدردانی كرد.
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بی ثبات و امنیت جهان امروز، وجود ناامنی و خشونت حاکم بر بیشتر نقاط دنیا را ناشی از رواج افراطی‌گری و اشاعه دیدگاه‌های بنیادگرایانه از ادیان دانست که موجب بروز هر چه بیشتر تقابل میان پیروان ادیان ابراهیمی شده است.
 
رایزن فرهنگی کشورمان تأكید كرد: بدون تردید، گفت‌وگوهای درون‌فرهنگی به منظور یافتن مشترکات ادیان الهی و باورهای مذهبی می‌تواند آثار دیدگاه‌های افراطی را کاهش دهد.
 
ایپكچی انتخاب کشور غنا در منطقه غرب آفریقا به عنوان آغاز فصلی جدید از گفتمان آکادمیک دینی اسلام و مسیحیت بین دو کشور ایران و غنا را مهم و مفید خواند و آمادگی رایزنی فرهنگی ایران را برای برگزاری نشست‌های دانشگاهی گفت‌وگوهای بین ادیان در آینده‌ای نزدیک را اعلام كرد.
 
رایزن فرهنگی كشورمان همچنین با ذکر اهمیت تلاش فکری و کار نظری در خصوص مطالعات تقریبی ادیان، باورهای مشترک دینی بین پیروان ادیان ابراهیمی را از عوامل مؤثر در بالابردن آستانه تحمل عقاید یکدیگر و در نتیجه گسترش شکل مسالمت‌آمیز زندگی بشری دانست و تجربه دو کشور ایران و غنا در زمینه توجه به اشتراکات بین دینی چون صلح، تساهل، وحدت و ارزش‌های انسانی و الهی را در توسعه همکاری‌های مشترک مهم و ارزشمند خواند.
 
در ادامه این دیدار، پروفسور اوسوم باتزا، رییس دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه لگون، دور جدید همکاری‌های دوجانبه با رایزنی فرهنگی ایران را ارزشمند و مهم خواند و آمادگی این دانشکده برای گسترش فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مورد علاقه طرفین را اعلام كرد.
 
رییس دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه لگون آکرا، با ابراز خرسندی از پیشنهاد همکاری‌های مشترک گفتمان دینی آکادمیک، آمادگی کامل دانشگاه لگون را در این خصوص اعلام كرد و تلاش برای رفع اختلاف و رسیدن به تقریب بین ادیان را ارزشمند و مورد نیاز انسان های امروزی دانست و موافقت خود را با برگزاری این نشست‌ها در محل دانشگاه اعلام كرد.
 
دانشکده مطالعات ادیان غنا
دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه لگون آكرا، قدیمی‌ترین دپارتمان دانشگاه و از جمله باسابقه‌ترین مراکز علمی تحقیقاتی آفریقا است. این دانشکده در سال 1948 فعالیت علمی خود را با عنوان دانشکده دین در دپارتمان هنر و سپس کالج دانشگاهی ساحل طلا (غنای فعلی) از سر گرفت و از سال 1962 در قالب آکادمی ادیان در غنا کار خود را ادامه داد. ویژگی بارز این واحد علمی مطالعات دین به شیوه علمی است. بررسی و تحقیق مسیحیت، اسلام و باورهای بومی از برنامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
https://taghribnews.com/vdcenx8wejh8wzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی