تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : 252558
امام جمعه گرگان:

جدایی دین از سیاست توطئه استکبار جهانی است

امام جمعه گرگان، گفت: امروزه القاء تفکر جدایی دین از سیاست در برخی از دانشگاه ها توطئه دشمن است.
جدایی دین از سیاست توطئه استکبار جهانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در خطبه های نماز جمعه شهر گرگان، افزود: آن ها از سال ها پیش دنبال طرح کردن جدایی دین از سیاست هستند و این یک دام است و دانشجویان باید مراقب این دسایس باشد.

به گفته وی؛ عدالت خواهی از آرمان های نهضت دانشجویی است؛ اما دانشجویان بدانند امروز چون دشمن از هر راهی وارد شده به نتیجه نرسیده، دنبال این است که دانشگاه های ما را با برنامه هایی از این مسیرمنحرف کند.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری با اشاره به خطبه 175 نهج البلاغه در مورد جایگاه قرآن در بین امت اسلامی، اظهار کرد: تنها وجود قرآن در میان امت اسلامی کافی نیست، آنچه که جامعه اسلامی را به یک جامعه اسلامی واقعی مبدل می کند، عمل است و به همین دلیل است که حضرت علی (ع) روی عمل تاکید دارند و می فرمایند اگر می خواهید جامعه برتر اسلامی برپا شود باید آموزه های قرآن وارد عرصه عمل و زندگی شما شود.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) می فرمایند:« عمل هم اگر نهایت و مقصد مورد نظر اسلام را نداشته باشد، بی فایده است»، این نکته مهمی است؛ زیرا همانطور که قرآن می فرماید، نماز برای این است که یاد خدا در دل ها نورانی شود؛ لذا اگر این عاقبت و نتیجه در نماز مورد نظر انسان نباشد، فایده ای ندارد.

قدیمی ترین امام جمعه کشور با یادآوری اینکه امروز این کشور به جایی رسیده که هیچ وقت در گذشته نرسیده بود، گفت: دشمن و مزدورانش جنگ های داخلی زیادی را شکل دادند و شرایط بدی برای کشور ما ایجاد کردند؛ ولی امروز همه آن ها را پشت سر گذاشتیم و این هیچ وقت نباید از یاد برود.

وی، افزود: مشکلات امروز کشور نباید باعث نادیده گرفتن اساس کشور شود، امروز ما ملتی مستقل هستیم و این استقلال با چنگ و دندان به دست آمده و نباید از دست برود.

به گفته وی؛ مشکلات برای جامعه ای که می خواهد روی پای خود بایستد همیشه وجود دارد؛ اما اصل و اساس باید مورد نظر دانشجویان باشد.
https://taghribnews.com/vdcenw8wvjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی