تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 258859

ادیان الهی با افراط گرایی مخالفند

معاون شیخ الازهر تصریح کرد که افراط گرایی و غلو در ادیان الهی جایگاهی ندارند.
ادیان الهی با افراط گرایی مخالفند
عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر در همایش «چه کسی افراط گرایی را ایجاد کرده است؟» که در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره برگزار شد، خاطرنشان کرد: شناخت تمدن، فرهنگ و ادیان رکن اول گسترش صلح در جامعه است.
معاون شیخ الازهر مصر تصریح کرد: برخی از افراد با فهم اشتباه از مبانی دینی به افراط گرایی و غلو گرایش پیدا می‎کنند و در نتیجه به جریان‎های تروریستی می‎پیوندند.
وی خواستار حمایت فکری از جوانان شد و بیان داشت: جوانان به دلیل جهل نسبت به مسائل دینی به سادگی در دام افکار منحرف و خطرناک جریان‎های افراطی گرفتار می‎شوند.
عباس شومان با بیان اینکه افراط گرایی جایی در ادیان مختلف ندارد اظهار داشت: گرایش به افراط گرایی از بطن جامعه پدید می‎آید زیرا هیچ کدام از ادیان الهی چنین اعمالی را تایید نمی‎کنند.
وی با اشاره به فتواهای افراطی تروریست‎ها ادامه داد: جریان‎های تروریستی تحت پوشش دین درپی اقدامات جنایتکارانه خود در کشورهای مختلف هستند. آنان با افکار باطل خود دیگران را کافر و خودشان را صاحبان کلید‎های بهشت می‎دانند.
معاون الازهر مصر عنوان کرد: مفتی‌‎های حامی تروریسم، در حالی خود را استاد، متفکر و فیلسوف می‎دانند که هیچ گاه علوم دینی و اسلامی را نخوانده‎اند.
https://taghribnews.com/vdcenv8wojh8nvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی