تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 166752

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از اعمال رفتارهای خشونت آمیز علیه سیاهپوستان آمریکا ابراز نگرانی کرد

خانم مرضیه افخم اعلام کرد: تبعیض هدفمند علیه سیاهپوستان در آمریکا بوسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور و سرکوب اعتراضات مردمی ، نشان بارزی از نقض حقوق بشر و رنگین پوستان در آمریکاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از اعمال رفتارهای خشونت آمیز علیه سیاهپوستان آمریکا ابراز نگرانی کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه،  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با میشل براون، جوان سیاهپوست آمریکایی – آفریقایی، و قتل وی قبل از طی شدن مراحل قضایی، از دولت آمریکا خواست به عنوان یک عضو کنوانسیون و کمیته منع کلیه اشکال تبعیض نژادی به مفاد این کنوانسیون پایبند باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: تبعیض هدفمند علیه سیاهپوستان در آمریکا بوسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور و سرکوب اعتراضات مردم در پی حوادث اخیر، نشان بارزی از نقض حقوق بشر و رنگین پوستان در آمریکاست. که سالانه اقدام به انتشار گزارشات متعددی از نقض حقوق بشر در کشورها و دولت های مستقل می کند.

افخم ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی این حادثه خشونت بار و بیان ضرورت رسیدگی عادلانه به پرونده وی گفت: تبعیض نژادی موضوعی است که امروزه نگرانی های بسیاری را در جامعه آمریکا ایجاد نموده و باید درخواست سیاهپوستان که خواستار عدالت و رفع تبعیض نژادی هستند، شنیده شده وبر اساس موازین حقوق بشری به آن پاسخ داده شود.
https://taghribnews.com/vdcenp8zwjh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی