تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 195750

کتاب راهنمای مساجد اهل سنت ایران چاپ شد

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور: در ایران 14هزار و 851 مسجد اهل سنت، وجود دارد که هفتاد درصد آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.
کتاب راهنمای مساجد اهل سنت ایران چاپ شد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) حجت الاسلام نورعلی دیلم گفت: در این کتاب سه جلدی که جلد اول آن به چاپ رسیده مساجد اهل سنت استان های گلستان، گیلان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و هرمزگان معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه مسجد در ایران نماد و محور وحدت امت اسلامی است گفت: در ایران 14 هزار و 851 مسجد اهل سنت وجود دارد که 70 درصد مساجد اهل سنت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.

وی با اشاره به نقش مساجد در دوران پیامبر مکرم اسلام (ص) و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ساخت و عمران ظاهری و معنوی مساجد از وظایف مومنان است.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به چاپ این کتاب به همت دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت:
از طرف نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای گلستان و گیلان (مرکزبزرگ اسلامی شمال کشور) مشخصات و عکس امامان جماعت هزار و 521 مسجد اهل سنت شمال کشور دریافت و در جلد اول این کتاب چاپ شده است.

وی اضافه کرد: استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت با توجه به زندگی اقوام و مذاهب مختلف به ایران کوچک معروف است.

 
https://taghribnews.com/vdcenn8z7jh8ofi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی