تاریخ انتشار۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۵
کد مطلب : 274851

درخواست سازمان ملل برای تحقق صلح و عدالت در موصل

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای خواستار تحقق صلح و عدالت پس از باز پس‌گیری موصل به دست نیروهای دولتی عراق شد.
درخواست سازمان ملل برای تحقق صلح و عدالت در موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "زید رعد الحسین" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: عراق باید در عرصه حقوق بشر با چالش‌های مختلفی رو در رو شود که در صورت برطرف نکردن این چالش‌ها مشکلات این کشور افزوده خواهد شد.

وی گفت: در طول اشغال موصل توسط داعش زنان، کودکان، و مردان این شهر در سختی بودند و اقدامات وحشیانه‌ای را تحمل کردند که در آینده عراق و پس از آزادی شهر، دولت باید تلاش کند، چنین مشکلاتی تکرار نشود.

این مقام مسؤول در سازمان ملل افزود: گروه تروریستی داعش ده‌ها هزار نفر از ساکنان موصل و اطراف آن را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد و یا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده که همه اینها مصداق بارز جنایت جنگی است.

رعد الحسین همچنین هشدار داد که داعش ممکن است از طریق بمب گذاری و ربودن افراد و دیگر شیوه های وحشیانه خود، اقدام به ایجاد ترس و وحشت در میان عراقی‌ها بکند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین به سرنوشت 1636 زن و 1733 مرد ایزدی اشاره کرد که توسط داعش ربوده شدند و تاکنون اطلاعی از آنها در دست نیست.
 
 
https://taghribnews.com/vdcene8wzjh8fvi.b9bj.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی