تاریخ انتشار۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 200456

كمپين بين المللی حمايت از شیخ نمر

کمپین بین المللی همبستگی با آیت الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی، که به دلیل حمایت از مردم و اعتراض به نظام حاکم به اعدام محکوم شده است، در بسیاری ازکشورهای مختلف جهان برگزار شد.
كمپين بين المللی حمايت از شیخ نمر

 به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، تظاهرات و تحصن ها در چارچوب کمپین بین المللی همبستگی با آیت الله نمر از جمعه در بیش از 20 کشور جهان آغاز شده بود.
 این تظاهرات جمعه از شهر "اوکلند" در نیوزیلند آغاز و در مکزیکوسیتی مکزیک پایان یافت. این تظاهرات همچنین در تعداد دیگری از شهرها ازجمله سیدنی استرالیا روز شنبه ادامه یافت.
 
تظاهراتی نیز در سومین سالگرد بازداشت آیت الله نمر در اوکلند برگزار شد و شرکت کنندگان مخالفت خود را با حکم اعدام این روحانی بارز شیعه عربستانی و سیاست دولت سعودی در بازداشت سیاستمداران و صاحبان اندیشه در فریاد زدند و محکوم کردند.
آنان که پلاکارد و تصاویر این روحانی شیعه را با خود حمل می کردند خواهان آزادی آیت الله نمر و سایر مظلومان در عربستان شدند.
 
شماری از فعالان نیز در برلین پایتخت آلمان تجمع و مخالفت خود را با ادامه بازداشت آیت الله نمر ابراز و تاکید کردند که وی برای بیان دیدگاهش سه سال است که در زندان به سرمی برد و بازداشت خشونت آمیز این روحانی بیانگر خودکامگی و تکبر دولت سعودی و شیوه برخوردش با صاحبان اندیشه است.
 
فعالان برزیلی نیز با برگزاری تظاهرات همبستگی در میدان استقلال مقابل کاخ تاریخی امپراتور برزیلی در شهر سائوپائولو تحت عنوان "شیخ نمر در خطر است"، خواهان آزادی وی و توقف نقض حقوق بشر در عربستان شدند. آنها تصاویر آیت الله نمر را در دست داشتند و بازداشت و محاکمه وی را مصداق بارز خودکامگی و استبداد در برخورد با مدافعان حقوق و آزادیها در عربستان دانستند.
 

 
https://taghribnews.com/vdcen78wpjh87ei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی