تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 171774

دیدار آیت الله اراکی با وزیر امور خارجه لبنان

دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب امروز در دیدار با وزیر امور خارجه لبنان از آمادگی این مجمع برای همکاری با لبنان در زمینه طرح اتحاد بین پیروان ادیان مختلف در این کشور خبر داد.
دیدار آیت الله اراکی با وزیر امور خارجه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در دیدار امروز ایت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان که "محمد فتح علی" سفیر ایران در بیروت، "شیخ حسان عبدالله" دبیر کل تجمع علماء المسلمین لبنان، و "شیخ ماهر مزهر" از علماي اهل سنت لبنان نیز در آن حضور داشتند، دو طرف در مورد اوضاع عمومی منطقه بحث و گفتگو کردند.

آیت الله اراکی پس از این دیدار تصریح کرد: "جبران باسیل" تفکر دیدار دینی مشترک بین سران اسلامی و مسیحی با طوایف مختلف و اتحاد بین پیروان ادیان مختلف را در سر می پرورند که امیدواریم طرحهای مورد نظر وی در این زمینه با موفقیت به انجام برسد.

دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی در ادامه افزود: ما به عنوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی آمادگی خود را برای همکاری با وزارت امور خارجه لبنان در راه اجرای موفقیت آمیز این طرح اعلام می کنیم.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: لبنان مهد همزیستی بین پیروان ادیان مختلف است و این کشور الگوی بی نظیر منطقه در زمینه همزیستی مسالمت آمیز و محبت و برادری بین پیروان ادیان مختلف است.

وی خاطر نشان ساخت: وزارت امور خارجه لبنان و دولت این کشور باید در طرحهای وحدت گرا و طرحهای مقابله با تکفیرهای تروریست و مقابله با تلاشهایی که در راستای تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی صورت می گیرد پیشرو باشند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: رهبران منطقه و سیاستمدارن و نیروهای فعال و مؤثر آن موجهای تکفیری را مردود دانسته و آن را از صحنه وجود پاک خواهند کرد.

وی در پایان تأکید کرد: ما مطمئن هستیم که آینده منطقه آینده ای همراه با امنیت و انس و الفت بین پیروان ادیان مختلف و مردم منطقه خواهد بود و سرنوشت گروهها و جریانهای تکفیری سرنوشتی سیاه و دردناک است.
https://taghribnews.com/vdcefz8zejh8ffi.b9bj.html
مرجع : المنار
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی