تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 283978

گزارشی از دیدارها و رایزنی‎های رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رؤسای دانشگاه‎های لبنان

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به لبنان دیدارها و رایزنی های مهمی با مراکز علمی و دانشگاهی این کشور داشته و ضمن دیدار با رؤسای چند دانشگاه مهم همچون دانشگاه اسلامی، جامعه المعارف، دانشکده و مجمع دعوت اسلامی و... تفاهم نامه های همکاری با برخی از این مراکز علمی و آکادمیک به امضاء رسید.
گزارشی از دیدارها و رایزنی‎های رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رؤسای دانشگاه‎های لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در جریان سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین مختاری؛ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به کشور لبنان و دیدار با شخصیت های علمی و دانشگاهی، علما و اندیشمندان این کشور، تفاهم نامه همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی با مجمع دعوت اسلامی لبنان با حضور جناب آقای شریعتمدار رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان به امضاء طرفین رسید.
 
دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رئیس مجمع دعوت اسلامی لبنان
 
تبادل تجارب علمی فیما بین از طریق اجرای پژوهشها و مطالعات علمی و تالیف  کتاب های مشترک، تبادل نتایج پژوهش واقدام در جهت نشر آن به صورت مجلات علمی مشترک، همکاری سازنده در عرصه آموزش های تخصصی و توسعه برنامه های آموزشی، نظارت مشترک بر رساله های کارشناسی ارشد و دکتری از جمله بندهای این تفاهم نامه می باشد.
 
همچنین انتشار فصلنامه های ویژه مشترک در عرصه های علمی با رویکرد مشترک، برگزاری کنفرانس ها و نشست ها وکارگاه های آموزشی مشترک حول مسائل مهم جهان اسلام، نظام دهی  فعالیت های مشترک واجرای برنامه های سالیانه بازدید دانشجویان دو مجموعه از مراکز علمی و آموزشی یکدیگر و سفرهای علمی با هدف تامین  نیاز های علمی از دیگر بندهای مورد توافق طرفین است.
 
این تفاهم نامه در دفتر مجمع دعوت اسلامی لبنان با حضوررایزن فرهنگی ایران در لبنان به امضاء حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین مختاری؛ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و شیخ دکتر عبدالله عبدالناصر جبری رئیس مجمع دعوت اسلامی لبنان رسید.
 
دیدار با رئیس دانشگاه المعارف لبنان
 
همچنین در ادامه این سفر، دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی از «جامعه المعارف لبنان» بازدید و در نشسست صمیمی با رئیس و معاونین این دانشگاه با حضور رایزن فرهنگی ایران در لبنان حضور یافت.
 
در این دیدار در خصوص روابط و تعامل هر چه بیشتر در زمینه های گوناگون بین دو دانشگاه بحث شد و مورد استقبال طرفین واقع شد.
 
همچنین تبادل استاد و دانشجو و نیز اعطای فرصت مطالعاتی نیز در دیدار رؤسای دانشگاه مذاهب اسلامی و المعارف لبنان مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.
 
دیدار با رئیس دانشگاه اسلامی لبنان و امضاء تفاهم نامه همکاری
 
در ادامه دیدارهای دانشگاهی دکتر مختاری رئیس دانشکاه مذاهب اسلامی با روسای دانشگاه های لبنان با خانم دکتر "دینا مولی " رئیس دانشگاه اسلامی لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
 
 
در این دیدار که با حضور رایزن فرهنگی ایران در کشور لبنان صورت گرفت،  مشاور رئیس هیئت امنای دانشگاه و دبیر کل مجلس شیعه " نزیه جمول " و رئیس دانشکده مطالعات اسلامی و.. حضور داشتند.
 
در این نشست علاوه بر روابط مربوط به همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و  دانشگاه اسلامی لبنان ، موضوعات و امور  آموزش عالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
در این دیدار راه های توسعه همکاری میان دو دانشگاه از طریق اجرای کنفرانس های مشترک و کارگاه های آموزش و تبادل تجارب پیگری شد. همچنین توافقنامه همکاری میان دو دانشگاه در آینده نزدیک به امضا رسید.
 
https://taghribnews.com/vdcefx8wvjh8voi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی