تاریخ انتشار۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 232073

انتقاد نماینده مجلس ایرلند از رژیم صهیو نیستی

یک نماینده مجلس ایرلند با انتقاد از اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، اخراج سفیر اين رژیم از این کشور را خواستار شد.
انتقاد نماینده مجلس ایرلند از رژیم صهیو نیستی
"ریچارد بوید" در نشست کمیسیون مشترک امور خارجه پارلمان ایرلند از رژیم صهیونیستی به خاطر قتل افراد بی گناه در غزه در سه جنگ، و تصرف اراضی فلسطینی ها انتقاد کرد و گفت، سفیر اسرائیل نماینده رژیمی است که سیاستهای نژادپرستانه ای دارد و جنایتها و کشتارهایی را در سرزمین فلسطین مرتکب شده است.
به گزارش العالم٬ بوید ادامه داد، شهروندان فلسطینی به این دلیل انتفاضه کردند که اسراییلی ها حقوق اساسی شان را ندادند. این نماینده ایرلندی گفت که در سرزمین های اشغالی در فلسطین زندگی کرده و با چشمان خود تبعیض نژادی و نژادپرستی را دیده که شبیه بیماری مزمن است.       
وی همچنین در ادامه با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای صهیونیستی درباره قانون بازگشت که از قوانین اساسی این رژیم است، درباره آن پرسید و گفت که این قانون، نژادپرستانه است چون به یهودیان حق به اصطلاح بازگشت به فلسطین را می دهد اما این بازگشت را برای فلسطینیان ممنوع می داند، همچنین حتی به یهودیانی که حتی پیش از این قدم به "اسراییل" نگذاشته اند اجازه می دهد یک روز پس از ورود به اراضی اشغالی، شناسنامه اسراییلی تقاضا کنند.  
بوید یادآور شد که شش میلیون انسانی که اصلشان به این سرزمین بازمی گردد و در سال های 1947 و 1948 بیرون رانده شدند، حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند.    
وی خطاب به سفیر رژیم صهیونیستی گفت، ایا این عاملی نیست که باعث شده فلسطینیان با اسراییلی ها در حال جنگ باشند چون شما مانع بازگشت آنان به خانه، زمین و روستاهایشان شدید به رغم آنکه خواسته شان حتی در چارچوب قوانین بین المللی بازگشت مشروع است اما شما این حق آنان را انکار می کنید.
این نماینده پارلمان ایرلند با اشاره به اینکه  "اسراییل" حق فلسطینیان را انکار کرده و آن را به اشخاصی می دهد که اصلا تعلقی به این سرزمین ندارند٬ خواستار انهدام نظام تبعیض نژادی و پایان محاصره غزه شد.
بوید خطاب به سفیر رژیم صهیونیستی گفت، نمی توانی با ارامش در مورد صلح صحبت کنی ولی حین به اصطلاح تلاش برای صلح، سرزمین های فلسطینی را نیز تصاحب  کنی و از فلسطینیان توقع داشته باشید که ساکت بنشینند و هیچ کاری در قبال آن انجام ندهند.

 
https://taghribnews.com/vdcefw8wxjh8x7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی