تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 202274

تأکید بر گسترش همکاری ایران و آلمان در مقابله با بحرانهای منطقه

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان، در دیدار با معاون وزیر خارجه آلمان، با اشاره به فراگیر شدن خطر تروریسم،افراط گرایی و تکفیری در سطح بین المللی، به تبیین دیدگاههای کشورمان در خصوص بحرانهای منطقه ای از جمله سوریه، عراق و یمن پرداخت.
تأکید بر گسترش همکاری ایران و آلمان در مقابله با بحرانهای منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین امیر عبداللهیان" معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان که در چارچوب دیداری رسمی به آلمان سفر کرده است، با آقای "ادرر" معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه دو کشور به ویژه بحران های موجود در منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و شمال آفریقا گفتگو کرد.

 "حسین امیر عبداللهیان" رویکرد مثبت آلمان در کمک به حل و فصل بحران های منطقه ای و نیز دیدگاههای مشترک دو کشور مبنی بر راهکار سیاسی و واقع بینانه برای حل و فصل این بحرانها را زمینه ساز استمرار و ارتقاء مشورتها و رایزنیهای دو کشور قلمداد کرد.

 وی ابراز امیدواری کرد که این مشورتها به همکاریهای مؤثر و سازنده دو کشور در حوزه های منطقه ای و بین المللی منجر شود.

 معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فراگیر شدن خطر تروریسم، افراط گرایی و تکفیری در سطح بین المللی، به تبیین دیدگاههای کشورمان در خصوص بحرانهای منطقه ای از جمله سوریه، عراق و یمن پرداخت و نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تلاش برخی بازیگران برای پیگیری اهداف سیاسی خود در این کشورها با استفده ابزاری از گروههای تروریستی را ابراز داشت.

 امیر عبداللهیان با اشاره به ضرورت توجه همه کشورهای علاقمند به ثبات و امنیت بین المللی نسبت به شرایط پیچیده و فوق العاده خاورمیانه، اظهار امیدواری کرد که در گفتگوهای مشترک دو کشور ایران و آلمان، راهکارهای مشترک دو و چندجانبه سیاسی برای حل بحران های منطقه ای مورد توافق و پیگیری قرار گیرد.

 معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین از نقش مثبت آلمان در توافق هسته ای تشکر و قدردانی کرد.

معاون وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و 5+1 و نیز تلاش های کشورش تحقق این توافق، اظهار داشت: شرایط بیش از گذشته برای همکاری های دو کشور ایران و آلمان در زمینه های مختلف فراهم آمده است.

 آقای ادرر نیز به نگرانی های کشورش در مورد استمرار بحران در سوریه و یمن و نیز افزایش فعالیت تروریستها در این کشور ها اشاره کرد و افزود: برلین به تلاش های مثبت خود به منظور دستیابی به راه حل سیاسی در این بحرانها بیش از پیش ادامه می دهد.

 وی استمرار و ارتقاء مشورتها میان تهران و برلین مبتنی بر نگرش های مشترک دو کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد که در تداوم نشست های برنامه ریزی شده برای گفتگوهای دیگر مقام های عالی رتبه دو کشور در تهران و برلین، راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران های یاد شده تقویت گردد.
 
https://taghribnews.com/vdcefw8wejh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی