تاریخ انتشار۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 268678
فواد معصوم:

موصل در روزهای آینده آزاد می شود

رئیس جمهورعراق در همایش اقتصادی "بحرالمیت" در کشور اردن گفت:موصل در روزهای آینده به طور کامل از وجود گروه تروریستی داعش آزاد و پاکسازی می شود.
موصل در روزهای آینده آزاد می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فواد معصوم" امروز در سخنرانی در این همایش که تلویزیون دولتی عراق به طور مستقیم پخش کرد، گفت: جنگ موصل مراحل نهایی خود را طی می کند و در روزهای آینده این شهر از وجود گروه تروریستی داعش پاکسازی و آزاد می شود.

رئیس جمهورعراق تأکید کرد که عراق تا پایان سال جاری، پرونده تروریسم را به طور کامل می بندد و مرحله بازسازی و عمران را آغاز می کند.

وی اولویت عراق را بعد از نابودی گروه تروریستی داعش، شروع عملیات بازسازی و عمران، به ویژه در مناطق آزاد شده از تروریسم و بازگرداندن آوارگان ذکر کرد و گفت: به اعتقاد ما جنگ بازسازی کشور کم از جنگ با تروریسم نیست؛ فؤاد معصوم از همه آنچه "دوستان عراق" یاد کرد، دعوت به عمل آورد که در عملیات بازسازی و عمران عراق شرکت کنند.

وی ادامه داد: در پیشاپیش حامیان عراق، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستند که می توانند در تسریع در انجام طرح های ویژه و بازسازی عراق کمک کنند.

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد: بازسازی کشور و اعطای اولویت به اقتصاد و پیشبرد آشتی اجتماعی در عراق از جمله برنامه های عراق برای مرحله بعد از داعش است.

معصوم تصریح کرد که عراق در راستای توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت بهداشتی، آموزشی و معیشتی، درهای خود را به روی همه سرمایه گذاران خارجی می گشاید.

رئیس جمهور عراق قرار است، بعد از این همایش، عازم عربستان سعودی شود تا در اجلاس عربی-آمریکایی در ریاض شرکت کند.

قرار بود که حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر در اجلاس ریاض شرکت کند، اما عراق ترجیح داد به جای او، فؤاد معصوم شرکت کند.
https://taghribnews.com/vdcefv8wvjh8ppi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی