تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 248779

تشکر حماس از مصر برای بازگشایی چند روزه دروازه غزه/تعرض دوباره شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از دولت مصر به خاطر بازگشایی گذرگاه زمینی رفح طی هفته گذشته و اعلام ارائه تسهیلات جدید به فلسطینیان قدردانی کرد.
تشکر حماس از مصر برای بازگشایی چند روزه دروازه غزه/تعرض دوباره شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"سامی ابوزهری" سخنگوی حماس، در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که جنبش متبوعش امیدوار است این اقدام مصر در نهایت به فعالیت منظم و طبیعی گذرگاه رفح بینجامد و بار دیگر مصر به جایگاه اصلی خودش در حمایت از حقوق ملت فلسطین بازگردد.

در همین راستا، هیات ابتکار ملی لغو محاصره و بازسازی باریکه غزه نیز با صدور بیانیه ای از اقدام مصر به بازگشایی گذرگاه رفح به منظور سفر هزاران شهروند فلسطینی تقدیر و تشکر کرد.

این هیأت از دولت مصر خواست، به منظور کاهش رنج و محنت های ساکنان تحت محاصره غزه، به بازگشایی گذرگاه رفح ادامه دهد و به مسؤولیت های تاریخی خود در قبال مساله فلسطین عمل کرده و در تلاش برای لغو نهایی محاصره ظالمانه این باریکه باشد.

دولت مصر هفته گذشته گذرگاه زمینی رفح را به طور کامل بازگشایی کرد که طی 3 سال گذشته اقدامی بی سابقه بوده است، زیرا قبلا این گذرگاه به مدت یک یا دو روز به طور پراکنده و محدود بازگشایی می شد و از سال 2015 تاکنون این گذرگاه کلا 21 روز باز بوده است.

 خبر دیگر اینکه، شهرک نشینان تندرو یهودی صبح امروز دوشنبه در چندین دسته جداگانه تحت حمایت شدید نیروهای ویژه و پلیس رژیم صهیونیستی اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کردند.

در همین حال، نمازگزاران و طلاب علوم دینی نیز در اعتراض به تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی فریاد الله اکبر سردادند.

رژیم صهیونیستی امروز نیز از ورود تعداد زیادی از بانوان فلسطینی به مسجد الاقصی ممانعت به عمل آورده و در نهایت آنها مقابل دروازه های مسجد الاقصی تجمع و اقدام به تلاوت قرآن کردند.

شهرک نشینان تندرو یهودی هر روزه تحت حمایت شدید امنیتی اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی می کنند و اخیرا نیز به بهانه اعیاد یهودی تعرض به این مسجد مبارک را شدت بخشیده و هر روزه صدها شهرک نشین وارد آن می شوند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcefv8wojh8efi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی