تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۶
کد مطلب : 268074

طرح الازهر برای «جرم‌انگاری فتنه مذهبی»

الازهر مصر در راستای مبارزه با فتنه از طرح این نهاد دینی برای مجرم شمردن کسانی که به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند، خبر داد.
طرح الازهر برای «جرم‌انگاری فتنه مذهبی»
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در نشستی با حضور ناظران علمی و مجریان همایش «فکر اسلامی» که در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، ضمن تاکید بر برگزاری مناسب این همایش خاطر نشان کرد که این همایش باید به یکی از مهمترین تریبون‌های ترویج اندیشه اعتدالی در ماه مبارک رمضان تبدیل شود.
 
شیخ جابر طایع رییس بخش دینی وزارت اوقاف در این نشست با اعلام به پایان رساندن اقدامات لازم برای برگزاری همایش فکر اسلامی گفت که در روزهای آینده تعداد فراوانی از مساجد تحت اجرای این برنامه مفروش شده و آماده بهره‌ برداری خواهد شد.
 
وی افزود: هیچ فردی جز ائمه اوقاف و افراد معرّفی شده از سوی اوقاف حق برگزاری کلاس‌های دینی و یا سخنرانی را در مساجد تحت اشراف وزارت اوقاف برای برگزاری اعتکاف ندارد همانگونه که برگزاری اعتکاف در خارج از مساجد تعیین شده از سوی وزارت مجاز نیست.
 
از سوی دیگر منابع نزدیک به علمای الازهر مصر از دستور احمد طیب شیخ الازهر برای تشکیل کمیته‌ای برای تقدیم لایحه‌ای قانونی به مجلس پارلمانی مصر با هدف مجرم شمردن کسانی که به دنبال ایجاد فتنه‌ مذهبی، خشونت و یا اختلاف هستند، خبرداد.
 
این طرح پس از آن مطرح شد که سالم عبدالجلیل معاون سابق وزارت اوقاف مصر در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که مسیحیت یک عقیده فاسد بوده و مسیحیان کافر هستند.
 
وی همچنین مدعی شده بود که توبه مسیحیان هیچگاه مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و آنها وارد جهنم خواهند شد که این سخنان با موجی از انتقادات از سوی شخصیت‌های سیاسی و دینی مصر مواجه شد.
 
https://taghribnews.com/vdcefv8wejh8p7i.b9bj.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی