تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 196579
کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن

مسلمانان قربانیان اصلی افراط گرایی

تنا-لندن
این اشتباه است که مسلمانان را مسئول اعمال یک اقلیت فاسد بدانیم،آنگونه که دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هفته گذشته مسلمانان را مورد سرزنش قرارداد.
مسلمانان قربانیان اصلی افراط گرایی
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد حملات تروریستی اخیر تاکیدی براین واقعیت بود که مسلمانان قربانیان اصلی افراط گرایی هستند.
در این بیانیه آمده است:امروز ،حملات تروریستی درکویت ،تونس و فرانسه شواهد بیشتری را فراهم کرد که مسلمانان بزرگترین قربانیان افراط گرایی گروههای تروریستی نظیر داعش هستند و این اشتباه است که مسلمانان را مسئول اعمال یک اقلیت فاسد بدانیم،آنگونه که دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هفته گذشته مسلمانان را مورد سرزنش قرارداد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سکوت وچشم پوشی در برابر این واقعیت باعث شده تا دو واقعیت مهم دیگر نادیده گرفته شود و آن اینکه، مسلمانان از جانب افراطیون در رنج و عذابند و دیگر اینکه غرب و متحدان مستبد خاورمیانه ای آنها در حمایت و تامین مالی این گروهها برای دستیابی به منافع سیاسی خود نقش دارند.

این نهاد حقوق بشری می افزاید:دولتهای غربی برای آنکه نمک به زخم بپاشند به نحوی تقصیر را به گردن مسلمانان و اسلام انداخته اند درحالی که خودشان عامل بوجودآمدن و رشد این گروهها هستند وبه بهانه جنگ علیه تروریسم در جهت اهریمن جلوه دادن و تضعیف حقوق مسلمانان تلاش می کنند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن معتقد است: وقایع اخیر باید تاکیدی باشد براین که مسلمانان در خط مقدم مبارزه با افراط گرایی بوده و نیازمند حمایت بین المللی برای مبارزه علیه این معضل هستند.
در این بیانیه همچنین به نقل از مسعود شجره دبیر کمسیون حقوق بشر اسلامی لندن آمده است:این حوادث غم انگیز باید به غرب نشان دهد تا زمانی که افراط گرایی را از دریچه منشور اسلام هراسی مشاهده می کنند قادر به حل این مشکل نخواهند بود و اگر این غرور را کنار نگذارند احتمال قدرت گرفتن هرچه بیشتر گروههای افراطی وجود دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcefp8zojh8oni.b9bj.html
مرجع : کمسیون حقوق بشر اسلامی لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی