تاریخ انتشار۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 255771

وعده دولت میانمار برای رسیدگی به رفتارهای خشونت آمیز علیه مسلمانان

دولت میانمار از تحقیق و تفحص در خصوص برخورد خشن پلیس این کشور با مسلمانان روهینگیا خبر داد.
وعده دولت میانمار برای رسیدگی به رفتارهای خشونت آمیز علیه مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت میانمار امروز (دوشنبه) وعده داد در خصوص ویدئویی که نیروهای پلیس این کشور را در حال ضرب و شتم مسلمانان روهینگیا نشان می‌دهد، تحقیق کند. دولت میانمار به نقض حقوق مسلّم مسلمانان روهینگیا متهم شده است.
 
ده‌ها هزار مسلمان روهینگیا که با شدیدترین خشونت‌ها از سوی اکثریت بودایی این کشور روبرو شده اند، همزمان با آغاز عملیات ارتش این کشور از ایالت «راخین» گریخته اند. بنا بر اعلام مقامات بنگلادش، تا کنون حدود 50 هزار مسلمان روهینگیا به این کشور پناه برده اند.
 
بنا بر این گزارش، اوضاع اسفبار مسلمانان روهینگیا، اعتراضات گسترده‌ای را در مناطق مختلف جهان به همراه داشته است. معترضان، آنگ سان سو چی، یکی از مهمترین مقامات این کشور را متهم می‌کنند که برای کمک به مسلمانان روهینگیا اقدامات کافی انجام نداده است.
 
مقامات نزدیک به آنگ سان سو چی مدعی هستند نیروهای ارتش، در تعقیب شبه نظامیانی هستند که به مراکز پلیس حمله می‌کنند. اما دولت میانمار امروز وعده داد گزارش‌هایی در خصوص برخورد خشونت‌آمیز پلیس را با اهالی یک روستا در 5 نوامبر بررسی کند.
 
تا به حال ده‌ها ویدئو از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با مسلمانان روهینگیا منتشر شده است؛ ولی این نخستین بار است که دولت این کشور از وعده تحقیق و تفحص در این خصوص سخن می‌گوید.
 
اقدامات تبعیض آمیز علیه مسلمانان روهینگیا سالهاست در میانمار به امری عادی بدل شده است و گروه‌های حقوق بشری آن‌ها را یکی از مظلوم‌ترین اقلیت‌های جهان معرفی می‌کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcefn8wzjh8nfi.b9bj.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی