تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 167779

شیخ خالد ملا از مداخله آمریکا در امور مسلمانان اهل تسنن عراق انتقاد کرد

جماعت علمای اهل تسنن عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: باراک اوباما جنایت‌های تروریستی عناصر داعش علیه گروه‌های مختلف جامعه عراق را نادیده می گیرد.
شیخ خالد ملا از مداخله آمریکا در امور مسلمانان اهل تسنن عراق انتقاد کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جماعت علمای اهل تسنن عراق به ریاست "شیخ خالد ملا" از اظهارات مداخله‌ جویانه رئیس‌جمهور آمریکا در مورد وضعیت مسلمانان اهل تسنن عراق به ‌شدت انتقاد کرد.

خالد ملا در بیانیه‌ای اعلام کرد: باراک اوباما جنایت‌های تروریستی عناصر داعش علیه گروه‌های مختلف جامعه عراق که در مقابل جهانیان و سازمانهای بین المللی انجام می‌گیرد را نادیده می گیرد.

وی افزود: تمامی مردم عراق با طوایف و مذاهب مختلف نیازمند این هستند که دولتی حقیقی پاسخگوی نیازهای آنان باشد به عنوان نماینده شان تشکیل شود و این تنها خواسته سنی‌های عراق نیست،که اوباما در بیانات اخیر خود این مسئله را تنها منحصر به اهل تسنن دانسته است.

خالد ملا خطاب به اوباما گفت: چه کسی به تو اجازه داده که به نام اهل سنت عراق سخن بگویی و چه گروهی وظیفه دفاع از اهل تسنن را به جای رهبران آنان به تو بخشیده است.

شایان ذکر است، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه پیش، طی سخنانی ادعاکرده بود که اهل تسنن عراق احساس می‌کنند که مورد غفلت واقع شده‌ و حکومت به آنان توجه نمی‌کند.

وی در یک گفتگوی مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد: باید در عراق یک دولت فراگیر تشکیل شود و ما برای تحقق این هدف تلاشها و فشارهای خود را ادامه خواهیم داد.
https://taghribnews.com/vdceff8zojh8pfi.b9bj.html
مرجع : صوت العراق
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی