تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 181340
حجت الاسلام علم الهدی:

غرب با ادعای آزادی بیان حق اهانت به رسول اکرم(ص) را ندارد

تنا- اختصاصی
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اگرغرب استدلالی دارد در رسانه ها آنرا بدون اهانت مطرح کند و جوابش را نیز دریافت نماید، تأکید کرد: غرب حق ندارد تحت عنوان آزادی بیان به محضر رسول اکرم(ص) اهانت کند زیرا این حرکتی که تحت عنوان آزادی بیان صورت می گیرد دقیقا نقطه مقابل آزادی است.
غرب با ادعای آزادی بیان حق اهانت به رسول اکرم(ص) را ندارد
به گزارش خبرنگار تقریب، حجت الاسلام "سید حامد علم الهدی" معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب پیرامون اهانت های مکرر جهان غرب به مقدسات اسلامی اظهار داشت: اهانت به شخصیت رسول اکرم(ص) یک پروژه وسیعی است که دنیای غرب با حمایت و همکاری رژیم صهیونیستی طی سال های اخیر شروع کرده است.

وی افزود: پروژه اهانت به مقدسات اسلامی یک پروژه ای است که همواره در طول تاریخ وجود داشته اما امروز از شیوه های جدیدی نظیر جنگ روانی و رسانه ای بهره می برند.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: اتفاقات اخیر در دنیای اسلام نظیر حمله به افغانستان و عراق و ایجاد جنگ داخلی در سوریه که در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد از جمله اقداماتی است که دنیای غرب برای ضربه زدن به اسلام آنرا پیگیری می کند که اهانت به مقدسات دین مبین اسلام بخشی از این پازل است.

وی افزود: ما طی سال های اخیر شاهد بودیم که به طور گسترده در رسانه های غرب به قرآن کریم و شخصیت رسول اکرم(ص) اهانت می شود و از آنجا که قرآن کریم و شخصیت رسول اکرم(ص) جزء مشترکات بین مذاهب اسلامی است طبعا وقتی به اینها حمله می کنند عواطف و احساسات همه مسلمانان جریحه دار می شود و عکس العمل نشان می دهند.

امروز جنگ بین ملت ها و دولت ها، جنگ رسانه ای است
حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه امروز جنگ بین ملت ها و دولت ها، جنگ رسانه ای است، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وظیفه خود می داند با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد در گام اول از شخصیت رسول اکرم(ص) و حریم مقدسات مسلمانان دفاع کند.

وی با اشاره به آیه ۱۰۸ سوریه انعام، اظهار داشت: فرمان قرآن کریم است که می فرماید به بت های بت پرستان اهانت نکنید زیرا اگر شما به بت های آنها اهانت کنید آنها نیز جرأت پیدا می کنند و به خدای شما اهانت می کنند.

به هیچ وجه به دنبال مقابله به مثل نیستیم

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه در مسئله اهانت به رسول اکرم(ص) به هیچ وجه به دنبال مقابله به مثل نیستیم اظهار داشت: ما هرگز به مقدسات مسیحیت و ادیانی که دنیای غرب به آن پایبند است اهانت نمی کنیم ولی از حریم مقدسات خودمان دفاع می کنیم و حرکت آنها را محکوم می کنیم.

وی افزود: این حرکتی که تحت عنوان آزادی بیان صورت می گیرد دقیقا نقطه مقابل آزادی است زیرا سازمان ملل و حقوق بشر این نکته را پذیرفته اند که آزادی اشخاص و ملت ها تا جایی است که آزادی دیگران را سلب نکند همانگونه که امروز کسی مجاز نیست در انگلیس به ملکه این کشور توهین کند و یا در آمریکا به مسئولان این کشور اهانت کند چطور اینها به خودشان اجازه می دهند در رسانه ها نسبت به بزرگترین شخصیت عالم اسلام اهانت کنند و انتظار هم دارند که مسلمانان ساکت بنشینند و عکس العمل نشان ندهند البته طبیعی است که عکس العمل نشان داده شود.

حجت الاسلام علم الهدی افزود: حرف ما با دنیای غرب این است که ادامه این مسئله نه به نفع ماست و نه به نفع آنها، اگر استدلالی دارند در رسانه ها و جاههای دیگر آنرا بدون اهانت مطرح کنند و جوابش را نیز دریافت نمایند اما حق ندارند تحت عنوان آزادی بیان به محضر رسول اکرم(ص) اهانت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دو همایش مختلف طی روز های آینده در شهر های شیراز و بیرجند با شعار لبیک یا رسول الله اظهار داشت: این دو همایش با شعار لبیک یا رسول الله در حمایت از شخصیت رسول گرامی اسلام می باشد.
https://taghribnews.com/vdceez8z7jh8vxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی