تاریخ انتشار۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 172647

نگرانی مقامات لیبیایی از گسترش و نفوذ تروریستهای داعش در لیبی

مقامات لیبیایی نسبت به گسترش حضور و نفوذ تروریستهای داعش در کشورشان ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند..
نگرانی مقامات لیبیایی از گسترش و نفوذ تروریستهای داعش در لیبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عبدالله الثنی" نخست وزیر لیبی نسبت به عواقب گسترش و نفوذ تروریستهای داعش در مناطق مختلفی از این کشور هشدار داد.

نخست وزیر لیبی در این باره در گفتگو با شبکه "بی.بی.سی" انگلیس، کشورهای همسایه را به ضرورت هماهنگی های محکم برای از بین بردن این گروههایی که ادامه وجودشان و افزایش تعدادشان خطری بزرگ را به وجود می آورند، فرا خواند.

وی در بخشی از سخنانش ابراز امیدواری کرد که سودان نقش گسترده ای را در برقراری امنیت و ثبات در لیبی ایفا کند وی در عین حال گزارش های منتشره که حمایت دولت سودان از شبه نظامیان در کشورش را حکایت دارد، تکذیب کرد.

این در حالی است که برخی از مسئولان در دولت لیبی، مقامات سودانی را به حمایت تسلیحاتی از برخی از شبه نظامیان درکشورشان متهم کردند اما خارطوم با رد این اتهامات گفت: موضعی بی طرف در برابر گروههای لیبیایی اتخاذ کرده است.

"عبدالله الثنی" که در حال حاضر در خارطوم به سر می برد، آمادگی کشورش را برای کمک اقتصادی به سودان به ویژه در زمینه نفت اعلام کرد.

نخست وزیر لیبی از برگزاری کنفرانس کشورهای همسایه لیبی در خارطوم پایتخت سودان با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص هماهنگی های امنیتی بین این کشورها و به منظور بازگشت ثبات در لیبی خبر داد.

https://taghribnews.com/vdceew8zfjh8fpi.b9bj.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی