تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : 39814

آخرين وضعيت قاهره

خيرگزاريها گزارش دادند که ارتش مصر شروع به از بین بردن موانعی کرد که اطراف میدان "التحریر" در مرکز قاهره ایجاد کرده بود.
میدان التحریر قاهره
میدان التحریر قاهره
خبرگزاری تقریب (تنا):

مصری‌ها نیز ‌امروز (شنبه ۲۳ بهمن ماه) در انتظار صدور بیانیه شماره چهار شورای عالی نیروهای مسلح این کشور بودند. همچنین جوانان ۲۵ ژاونویه نیز به‌زودی بیانیه‌ای را برای تخلیه میدان التحریر صادر می‌کنند.

در همین حال، پایگاه خبری "الجزیره" نیز گزارش داد که جوانان انقلابی مصر اعلام کردند که انقلاب آنها و حضورشان در خیابان‌های همه شهرها تا زمانی‌که به همه خواسته‌های‌شان برسند، ادامه خواهد یافت.

بسیاری از تظاهرکنندگان مصری با وجود پیروزی و رفتن "حسنی مبارک"، رئیس‌جمهوری سابق این کشور، شب گذشته را در میدان "التحریر" قاهره به‌سر بردند و نماز صبح امروز را در این میدان برگزار کردند.

در همین حال، موج گسترده تظاهرات در مصر بالاخره توانست به حکومت ۳۰ ساله حسنی مبارک پایان دهد. سرنگونی حسنی مبارک باعث شد هزاران نفر در مصر و دیگر کشورها به خیابان‌ها بریزند و خوشحالی خود را نشان دهند.

از سوی دیگر، رفتن مبارک زنگ خطری برای رژیم‌هایی است که در جهان عرب با استبداد بر مردم حکومت می‌کنند.

مبارک، دومین حاکم عربی است که انتفاضه مردمی وی را سرنگون می‌کند.

"عمر سلیمان"، معاون اول مبارک کسی بود که بیانیه کناره‌گیری مبارک و واگذاری قدرت به شورای عالی نیروهای مسلح را خواند. به‌رغم آن‌که تردیدهایی در تمایل ارتش به دموکراسی وجود دارد ولی وعده‌هایی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شفاف و آزاد در سپتامبر آینده به مردم داده شده است.

"باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا به‌دنبال کناره‌گیری حسنی مبارک از قدرت گفت که مردم مصر حرف خود را زدند.

وی افزود:" مصری‌ها نشان دادند که هر چیزی کمتر از دموکراسی واقعی موفق نمی‌شود."

بيانيه چهارم ارتش نيز صادر شد كه در آن خواستار فعاليتهاي روز مره شده وازدولت ونيروهاي خواسته شد تا تعيين دولت آسنده به كار خود ادامه  دهند البته واكنشهای متفاوتی نسبت به اين بيانيه بوجود آمد. 
https://taghribnews.com/vdceev8x.jh8ozi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی