تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 156942
خرداد ماه 93:

نخستین گروه دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان فارغ‌التحصیل می شوند

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی سنندج از فارغ التحصیل شدن نخستین دانشجویان ورودی این دانشگاه در خرداد ماه سال جاری خبرداد.
نخستین گروه دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان فارغ‌التحصیل می شوند
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، سیدکامران فتح‌اللهی رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی سنندج در دیدار دانشجویان این دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: پس از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان شاهد افتتاح دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج بودیم.

وی افزود: این دانشگاه از سال 89 به صورت رسمی و با جذب 45 دانشجو فعالیت خود را پیرو رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب آغاز کرد و هم اکنون 160 دانشجوی دختر و پسر در 2 واحد مجزای این دانشگاه در سنندج مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی سنندج تصریح کرد: دانشجویان این مرکز دانشگاهی در رشته‌های فقه و حقوق امامی و شافعی و در مقطع کارشناسی زیر نظر 32 استاد برجسته حوزه و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

فتح الهی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا پایان خرداد ماه سال جاری 45 نفر از نخستین دانشجویان ورودی این دانشگاه فارغ التحصیل خواهند شد و امیدواریم با جذب و اختصاص اعتبارات دولتی و استانی به این دانشگاه امکان توسعه کیفی و فیزیکی در رشته‌های انسانی و اسلامی در مقاطع بالاتر هم فراهم شود.

وی افزود: تقریب مذاهب یک اصل مهم برای همگام شدن با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی است لذا با اشاره به رسالت اصلی این مجموعه دانشگاهی امید است حمایت های ویژه ای از سوی مسئولان استان برای ارتقای فعالیت های علمی و آموزشی این مرکز صورت گیرد.

"حجت ‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌ شاهرودی" نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این دیدار با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: چگونگی نگاه به انسان دارای اهمیت است که اسلام با داشتن نگاه ویژه به زن والاترین جایگاه را برای زن قرار داده است.

وی افزود: در جهان غرب تنها با دید مادی و برای کسب تجارت به زن نگاه می ‌شود و ورود زن به بازارهای کار تنها با نیت کسب سود و درآمد‌زایی بیشتر است.

حجت ‌الاسلام شاهرودی افزود: نگاه قرآن به زن والاترین جایگاه و مقام است که حتی زنان را تبدیل به الگوی برتر برای تمام مؤمنان کرده و حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از 4 زن برتر و الگوی جهان اسلام است که منشأ خیر کثیر و مداوم برای مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:‌ پیروی زنان و جوانان از الگوی برتر جامعه اسلامی یعنی حضرت زهرا(س) موفقیت، مودت و عشق را در جامعه و در بین خانواده جاری و ساری می‌ کند و ترویج فرهنگ فاطمی عاملی مهم در حفظ بنیان خانواده و سلامت جامعه است.
https://taghribnews.com/vdceep8zwjh8noi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی