تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۶
کد مطلب : 156645
ندیمی در گفت و گو با تقریب:

نقش برجسته مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی

تنا- اختصاصی
عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با اشاره به نقش برجسته مردم در محقق نمودن اقتصاد مقاومتی گفت: در جای جای عناوین فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی مردم حضور اصلی دارند و نقش آنها پر رنگ است.
نقش برجسته مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی
"ایرج ندیمی" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ابتدا باید در زمینه اقتصاد مقاومتی به این نکته توجه داشته باشیم که مشکل ما کجاست. مقام معظم رهبری در نام گذاری سال جدید فرمودند "اقتصاد، فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی". بنابراین اقتصاد مقاومتی همین عناوین هستند یعنی ما بیشترین مشکلاتی که در اقتصاد داریم در این سه عنوان اخیر است.

وی با اشاره به عنوان فرهنگ در نام گذاری سال جاری اظهار داشت: در حوزه اقتصاد عمده ای از وابستگی ما از راه فرهنگ حل می شود مثل فرهنگ مصرف، فرهنگ توزیع ، فرهنگ کار، فرهنگ مشارکت جمعی و یا فرهنگ اعتماد به تولیدات داخلی.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عنوان دوم سال جدید یعنی مدیریت جهادی، گفت: در بخش مدیریت بخش عمده ای از مسائل مدیریتی ما با مدیریت جهادی حل می شود مدیریت و تحلیل عادی از شرایط داشتن، عدم درک مشکلات زمان از جمله مشکلات حوزه مدیریت کشور است.

وی با اشاره به همکاری سه قوه در بخش عزم ملی، اظهار داشت: اگر مجلس و دولت و قوه قضائیه با هم همکاری نداشته باشند یا نیرو های لشکری و کشوری با هم ارتباط نداشته باشند یا در حوزه مرزبانی و در زمینه مبارزه با قاچاق کالا این همکاری وجود نداشته نداشته باشد این مشکلات حل نمی شود به نظر من نسخه اقتصاد در سه عنوان فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی است.

ندیمی پیرامون نقش مردم در این زمینه ها گفت: مردم در هر سه بخش نقش دارند در بحث فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی نقش مردم پر رنگ است اولا اقتصاد ما بخشی از آن دولتی و بخشی از آن تعاونی و خصوصی است ثانیا عرصه اقتصاد متشکل از سه عنوان تولید، توزیع و مصرف است که مردم در هر سه عرصه نقش اساسی دارند و ثالثا واردات و صادرات ما تابعی از رویکرد ملی که مردم بخشی از آن هستند، می باشد. در بعد مدیریت و عزم ملی هم مردم وقتی در این خواسته با حاکمیت هماهنگ شوند در همه زمینه ها می توانند نقش آفرین باشند. بنابراین در جای جای عناوین فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی مردم حضور اصلی دارند و نقش آنها پر رنگ است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی پیرامون نام گذاری های سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری گفت: مسئله اقتصاد و معیشت دو وجه دارد یکی داخلی و دیگری خارجی. یک زمانی اقتصاد ما نفتی بود و صد میلیارد دلار از ناحیه فروش نفت خام از خارج واردات داشتیم و به همان اندازه صد میلیارد دلار مشکلات ما حل می شد اما الان آن رقم به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است. بنابراین اگر بگوییم مشکلات ما داخلی نیست قطعا این طور نیست و اینکه بگوییم داخلی است و همه مشکلات در مدت کوتاهی حل می شود قطعا این جور نخواهد بود ضمنا حوادث جدید کشور هم مثل حوادث هفت سال قبل که شروع به تحول در حوزه اقتصاد نمودیم، نیست. درست است که ما هفت سال قبل شروع کردیم اما آن زمان این حجم از مشکلات را نداشتیم.
https://taghribnews.com/vdceep8znjh8npi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی