تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰:۴۸
کد مطلب : 169245
دكتر جهانگیری در دیدار وزیر بهداشت كویت:

مشاركت كشورهای مسلمان برای زدودن خشونت طلبی و افراطی گری از چهره اسلام

معاون اول رییس جمهور گفت: ایران و كویت دو كشور تاثیرگذار در جهان اسلام هستند و بر ما تكلیف است كه رسالت و نقش تاریخی خود را برای معرفی چهره حقیقی و رحمانی اسلام به جهان در مقابل خشونت‌هایی كه به نام این دین آسمانی انجام می شود، ایفا كنیم.
مشاركت كشورهای مسلمان برای زدودن خشونت طلبی و افراطی گری از چهره اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در دیدار "علی سعد العبیدی" وزیر بهداشت كویت، با اشاره به مشكلات مردم مسلمان منطقه و مسائل دشواری كه این روزها گریبانگیر جهان اسلام شده، خواستار مشاركت كشورهای مسلمان برای زدودن خشونت طلبی و افراطی گری از چهره اسلام شد.

معاون اول رییس جمهور خلیج فارس را منطقه صلح و دوستی خواند و افزود: در این چارچوب دست همه کشورهای دوست در منطقه را برای تحقق این سیاست و نیز توسعه و شکوفایی این منطقه مهم به گونه‌ای که مردم از منافع آن بهره‌مند شوند به گرمی می‌فشاریم.

دكتر جهانگیری همچنین با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی میان ایران و كویت، اظهار داشت: هیچ مانعی برای ارتقاء سطح همکاری های دو كشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد و تهران درهای خود را به روی روابط گسترده با کویت گشوده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: خوشبختانه اراده سیاسی مقامات عالی دو كشور نیز در جهت ارتقاء همه جانبه مناسبات قرار گرفته كه ایجاب می كند دو كشور از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط استفاده كنند.

دكتر جهانگیری همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندیهای علمی و پزشكی كشورمان خاطرنشان كرد: امروز پیچیده ترین جراحی ها به دست توانمند پزشكان ایرانی قابل انجام است و ایران در زمینه تجهیزات پزشكی نیز به توفیقات بزرگی دست یافته است.

وی با اشاره به تامین بیش از ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز در داخل كشور و همچنین صادرات برخی داروهای ایرانی به كشورهای دیگر تصریح كرد: ایران توانمندیهای خود را متعلق به كشورهای دوست خود می داند و آمادگی دارد این پیشرفتها را در اختیار آنها قرار دهد.

وزیر بهداشت كویت نیز در این دیدار با تاكید بر اینكه در این سفر از مشاهده پیشرفتهای پزشكی ایران متعجب شده ام، گفت: خدماتی كه در بخش پزشكی و بهداشتی به شهروندان ایرانی ارائه می شود حیرت انگیز و از كیفیت بسیار بالا و مطلوبی برخوردار است.

علی سعد العبیدی همچنین با اشاره به مذاكرات خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان، افزود: در این مذاكرات توافق شد كه كمیته مشتركی در زمینه بهداشت و درمان تشكیل دهیم كه برای پیگیری این موضوع یك كمیته و هیات پزشكی را در ماههای آینده به ایران اعزام خواهیم كرد.

وی همچنین بر لزوم جدی تر شدن همكاری های پزشكی میان تهران و كویت تاكید كرد و گفت: تنها دلیل تمایل به همكاری پزشكی و بهداشتی با ایران رابطه برادرانه موجود میان دو كشور نیست بلكه استانداردهای بالا در خدمات پزشكی و درمانی ایران و فاصله جغرافیای اندك نیز از دلایل عمده برای این خواسته است.

وزیر بهداشت كویت اظهار امیدواری كرد در آینده نزدیك دستاوردهای ملموسی در همكاریهای پزشكی و بهداشتی میان دو كشور حاصل شود.
https://taghribnews.com/vdceeo8znjh8pwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی