تاریخ انتشار۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 249246

گزارش روسیه دربارۀ جنایات جنگی آمریکا

تنا
نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو در گزارشی با عنوان "فهرست جنایات جنگی امریکا و متحدانش در سوریه" اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف امریکایی از اکتبر 2015 به بعد بارها زیرساختها و تأسیسات پزشکی در سوریه را هدف قرار داده و شمار زیادی از شهروندان را به قتل رسانده اند.
گزارش روسیه دربارۀ جنایات جنگی آمریکا
در این گزارش که روز جمعه 7 آبانماه تقدیم سازمان ملل شد، آمده است، که در نتیجه حمله ائتلاف به فرماندهی آمریکا در روز 19 مهر سال گذشته (10 اکتبر 2015) یک نیروگاه حرارتی در حلب هدف قرار گرفت که در نتیجه آن برق تمام مناطق شهر قطع شد. در روز 15 آذر 94 (ششم دسامبر 2015) نیز همین ائتلاف، انبار مهمات ارتش سوریه در دیرالزور را بمباران کرد که در نتیجه آن 4 سرباز سوری کشته و 16 نفر دیگر هم مجروح شدند.به گزارش العالم به نقل از سایت المنار،در گزارش نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو آمده است، بیمارستان ها هم از حمله ائتلاف امریکایی در امان نمانده اند. ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در روز 26 بهمن 94 (15 فوریه 2015) به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در نزدیک "معره النعمان" حمله کرد. در این حمله 9 نفر کشته و 26 نفر مجروح شدند. در حمله دیگری نیز به روستای "توخار" در حومه حلب که در 29 تیرماه (19 ژوییه) رخ داد، 125 نفر کشته شدند و تعداد زیادی واحد مسکونی تخریب شد. در 18 مرداد ماه (29 ژوییه) نیز جنگنده های ائتلاف امریکایی با حمله به روستای "الغندوره" در 23 کیلومتری شهر منبج، شماری از غیر نظامیان کشته و زخمی شدند. در این حمله 41 نفر کشته شدند و تعدادی ساختمان ویران شد.
در این گزارش همچنین تصریح شده است که در حمله هوایی ائتلاف به روستای "ثلثانه" در حومه حلب که در روز 14 مهرماه سال جاری (5 اکتبر) رخ داد، 20 نفر از جمله 3 کودک کشته شده و 40 نفر دیگر مجروح شدند.
در نقشه هایی که ضمیمه این فهرست شده ،اماکن مورد حمله ائتلاف مشخص شده اند.
در بخش دیگری از گزارش نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، به جنایات فجیع "داعش" و "جبهه النصره" - که روسیه و چند کشور دیگر آنها را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند – و جنایات گروه "نور الدین زنکی" اشاره شده است.
گروه "نور الدین زنیکی" مورد حمایت امریکا و فرانسه بوده و واشنگتن آن را در فهرست "مخالفان میانه رو" قرار داده است.
شایان ذکر است که امریکا از مرداد 93 (آگوست 2014) ائتلافی را تشکیل داد و مدعی شد که هدف این ائتلاف حمله به مواضع "داعش" در عراق است. این ائتلاف از سپتامبر همان سال نیز بدون هماهنگی با دولت سوریه، عملیات هوایی در این کشور را آغاز کرد.
https://taghribnews.com/vdceeo8wpjh8ewi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی