تاریخ انتشار۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۱
کد مطلب : 257742

تظاهرات سراسری زنان علیه ترامپ در آمریکا

یک روز پس ‌از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رسماً کار خود را آغاز کرد، صدها هزار نفر از زنان آمریکایی به خیابان‌ها آمده و تظاهرات سراسری برپا کردند.
تظاهرات سراسری زنان علیه ترامپ در آمریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بسیاری از زنانی که در این تظاهرات شرکت کردند، به نشانۀ همبستگی با یکدیگر کلاه صورتی‌رنگ به سر داشتند؛ زنان در شهرهای دیگر از جمله بوستون نیز در تظاهرات ضد ترامپ شرکت کردند.

بسیاری از مردم روز شنبه (به‌وقت محلی) به متروی واشنگتن هجوم آوردند تا خود را به مرکز شهر برسانند و در تظاهرات شرکت کنند؛ ایستگاه‌ها مترو سرشار از جمعیتی بود که اکثریت آن‌ را زنان تشکیل می‌دادند.

متروی واشنگتن گزارش داد تا ساعت 11 صبح شنبه 275 هزار سفر درون‌شهری انجام شده است؛ این میزان در روز برگزاری مراسم تحلیف 193 هزار بود.

اظهارات نژادپرستانه و تحقیرآمیز ترامپ علیه زنان، مکزیکی‌ها و مسلمانان خشم بسیاری از آمریکایی‌ها را برانگیخته است.

یکی از زنانی که در این تظاهرات سراسری شرکت کرده، گفت: این مسئله بسیار مهم است که به حقوق ما احترام گذاشته شود؛ مردم بسیاری برای احقاق حقوق ما مبارزه کرده‌اند و رئیس‌جمهور ترامپ آشکارا گفته است که حقوق ما را محترم نمی‌شمارد.

مردم آمریکا از یک هفته پیش از مراسم تحلیف، در نقاط مختلف این کشور تجمعات اعتراضی بر پا کردند؛ اوج این تظاهرات در روز تحلیف انجام شد که به درگیری پلیس با معترضان انجامید؛ مخالفان ترامپ بسیاری از خودروها را آتش زدند و پلیس نیز برای متفرق کردن آنان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
 
https://taghribnews.com/vdceef8wwjh8nfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی