تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 207648
ولید المعلم:

روسیه در عملیات علیه تروریست ها موفق خواهد شد

وزیر خارجه سوریه : روسیه درعملیات علیه تروریست های داعش موفق خواهد شد. مسکو به سیادت و حاکمیت سوریه احترام می گذارد.
روسیه در عملیات علیه تروریست ها موفق خواهد شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ولید المعلم" در گفت و گو با شبکه خبری المیادین درباره عملیات هوایی روسیه در سوریه علیه تروریست های داعش، گفت: بدون شک روسیه در کار خود موفق خواهد شد، زیرا مسکو بر عکس واشنگتن برای انجام عملیات علیه تروریست ها با ارتش سوریه هماهنگ است.

ولید المعلم در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آمریکا عملکرد چندان خوبی در نبرد علیه تروریسم نداشته است و این وضع می تواند برای روسیه نیز تکرار شود، گفت: این نوع مقایسه کردن تعجب آور است؛ شکی در این نیست که روسیه در این نبرد پیروز خواهد شد، به این دلیل که روسیه با ارتش سوریه هماهنگی می کند؛ زمانی که در اقدام نظامی هماهنگی زمینی و هوایی وجود داشته باشد، نتیجه عملیات نظامی مثبت خواهد بود.

وی افزود: آمریکا هیچ هماهنگی با ما ندارد و در یک سال و نیم گذشته 9 هزار حمله هوایی علیه داعش داشته است، ولی نتیجه این عملیات باعث گسترش فعالیت های داعش شده است. این وضع نشان می دهد که ابهامات زیادی درباره راهبردهای آمریکا مطرح است.

المعلم گفت: اقدام روسیه از چند ماه قبل برنامه ریزی شده بود و آنچه تحلیلگران را شگفت زده کرد اعلان آغاز حملات بود. وی افزود:روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت در صحنه بین المللی و سوریه در چارچوب میثاق سازمان ملل عمل می کند.

وی، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را رهبری هوشمند توصیف کرد که می داند چه می خواهد.

المعلم گفت: اگر کشورهای همجوار سوریه به قطعنامه های شورای امنیت که در سال گذشته صادر شده است، پایبند باشند 70 درصد از مشکلات درباره مبارزه با تروریسم حل می شود.

ولید المعلم با بیان این که کشورش به تدریج اعتمادش را به کارآمدی شورای امنیت از دست داده است، به آمریکا و متحدانش اشاره کرد که در مبارزه با تروریست های داعش، حاکمیت سوریه و پیمان های سازمان ملل را نقض کرده اند.

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به کشورهایی که از حملات هوایی روسیه علیه تروریست ها نگران هستند، گفت: همین کشورها بودند که 5 سال علیه سوریه توطئه کرده اند؛ رژیم صهیونیستی آنچه را که زمانی در لبنان انجام می داد این بار در جنوب سوریه تکرار می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه به دلایل ایدئولوژیک با آنکه اعلام کرده است، علیه داعش می جنگد ولی چنین جنگی وجود ندارد و به حمایت های مادی، تسلیحاتی، آموزشی و انسانی خود از گروهک تروریست های داعش،جبهه النصره و احرارالشام ادامه می دهد؛ اما به این مساله واقف نیست که این فعالیت های تروریستی به ترکیه نیز خواهد رسید.

وزیر خارجه سوریه بر ضرورت هماهنگی بین سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم تاکیدکرد و گفت: اطمینان دارم که ما بر تروریست ها پیروز خواهیم شد و ملت سوریه ایمان دارد که جنگ علیه تروریسم جنگی سرنوشت ساز است.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به این پرسش که موضع شما درباره مخالفت های آمریکا و دیگر کشورهای غربی با عملیات هوایی روسیه در سوریه چیست،گفت:حملات هوایی روسیه علیه تروریسم، کشورهایی را نگران کرده است که از پنج سال گذشته علیه ملت سوریه توطئه می کنند و این کشورها آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان سعودی و قطر هستند که توطئه این کشورها علیه ملت سوریه روشن است.

وی افزود: این کشورها می خواهند به توطئه خود علیه ملت سوریه ادامه بدهند؛ برخی از این کشورها می گویند "بشار اسد" نقشی در راه حل سیاسی یا آینده سوریه ندارد؛ باید به آنها گفت: بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور است و در انتخابات با اکثریت آرا پیروز شده است؛ این کشورها حق ندارند به نمایندگی از ملت سوریه تصمیم بگیرند؛ آمریکا و همه کشورها بدانند تنها ملت سوریه حق دارد آینده خود را ترسیم کند.
 
https://taghribnews.com/vdceef8wvjh87pi.b9bj.html
مرجع : برگرفته از ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی