تاریخ انتشار۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 154241
رئیس هیئت امنای تجمع علمای ‏مسلمین در گفتگو با تقریب:

علمای شیعه و سنی نقش مهمی در زدودن فتنه تکفیر دارند/ هشدار نسبت به انحراف اهداف بیداری اسلامی

رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان با تاکید بر وحدت نظر علمای مذاهب مختلف اسلامی در مقابله با اندیشه تکفیری و خشونت گرا در جهان اسلام، اظهار داشت: علمای شیعه و سنی نقش مهمی در زدودن فتنه تکفیر دارند.
علمای شیعه و سنی نقش مهمی در زدودن فتنه تکفیر دارند/ هشدار نسبت به انحراف اهداف بیداری اسلامی
شیخ "احمد الزین" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در حاشیه همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که در حال حاضر در سالن همایشهای صدا و سیما در حال برگزاری است، با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از انقلابهای مردمی در منطقه و موج بیداری اسلامی، بر لزوم بهره گیری مسلمانان در کشورهای اسلامی از انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد.

وی با هشدار نسبت به انحراف اهداف بیداری اسلامی و خواسته های اصلی مسلمانان در کشورهایی که شاهد خیزشهای مردمی بر ضد استبداد و استعمار بوده، خاطرنشان کرد: تمام تلاش کشورهای غربی و در راس آنها امریکا و رژیم صهیونیستی این است که این انقلابها را به نفع خود به پیش ببرند و مسئله بیداری اسلامی را به انحراف بکشند که باید نسبت به این مسئله هوشیار بود.

قاضی شرع اهل سنت شهر صیدای لبنان در ادامه با اشاره به بحرانهای منطقه ای، تصریح نمود: اندیشه تکفیری در حال نفوذ به کشورهای مختلف اسلامی است و علمای شیعه و سنی نقش مهمی در زدودن این فتنه ایفا می کنند.

وی با اشاره به ناآرامی ها و موج انفجارات اخیر در لبنان، تصریح کرد: بی شک این شرایط تنها در راستای منافع دشمن صهیونیستی است و این رژیم تلاش دارد لبنان را که یکی از مهمترین محورهای مقاومت در منطقه است با استفاده از توطئه اختلافات مذهبی تضعیف کند و به فضایی برای جولان دهی جریانهای افراطی تبدیل کند.

رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان همچنین خواستار تشکیل جلسات و نشستها بین شخصیتها و چهره های برجسته جهان اسلام برای یافتن راهکاری جهت مقابله با چالشها و بحرانهای جهان اسلام خصوصا مسئله سوریه و مقابله با جریان تکفیری شد.

گفتنی است همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که با حضور صدها تن از علما، اندیشمندان و نخبگان برجسته جهان اسلام برگزار شده است، عصر امروز چهارشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.
   
 
https://taghribnews.com/vdceee8zzjh8nwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی