تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 214640

تأکید رؤسای سه قوه عراق بر دفاع از حاکميت کشورشان

رؤسای قوای سه گانه عراق برحق این کشور برای استفاده از همه ابزارهای مشروع به منظور دفاع از حاکمیت و یکپارچگی خود در برابر ورود نظامی ترکیه به خاک این کشور تاکید کردند.
تأکید رؤسای سه قوه عراق بر دفاع از حاکميت کشورشان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که "فؤاد معصوم" رئیس جمهوری، "حیدر العبادی" نخست وزیر و "سلیم الجبوری"رئیس پارلمان عراق شنبه در نشست مهم سه جانبه در بغداد، توافق کردند که در برابر حضور نظامیان ترکیه در خاک کشورشان سکوت نکنند.

در این نشست تأکید شد: این حق عراق است که از تمامی راههای مشروع برای دفاع از حاکمیت و وحدت سرزمینی خود دفاع کنند و  فضای مناسب برای گفتگوهای سازنده میان بغداد و اربیل در مسیر حل و فصل تمامی مشکلات موجود، ایجاد شود.

رؤسای سه قوه در نشست مشترک خود در "کاخ السلام" بغداد بر اصل تلاش و موضعگیری مشترک و التزام به مبانی قانون اساسی در برخورد با همه تحولات داخلی و خارجی و مسائل راهبردی مرتبط با منافع عراق و امنیت و  حاکمیت آن تاکید کردند.

در این نشست، همچنین بر اهمیت تداوم آزادسازی سایر شهرهای استان الانبار و آغاز مرحله آزادسازی شهر موصل و حمایت از ارتش عراق تاکید شد.

سران قوای سه گانه عراق اعلام کردند: هرگونه حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، باید از کانال های رسمی عراق صورت بگیرد و نمی توان در قبال ورود یگان های نظامی ترکیه به خاک عراق که بدون توافق با دولت عراق صورت گرفته است، سکوت کرد.
 
https://taghribnews.com/vdceee8w7jh8zpi.b9bj.html
مرجع : المسلة
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی