تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۴
کد مطلب : 203002

تاكيد 35 سازمان بين المللی بر لغو محاصره غزه

35 سازمان غیردولتی ضمن محكوميت اقدامات ضد بشري رژيم صهيونيستی، خواستار لغو محاصر غزه شدند.
تاكيد 35 سازمان بين المللی بر لغو محاصره غزه
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، 35 سازمان غيردولتی دربیانیه ای از سران کشورهای جهان خواستند که رژیم صهیونیستی را برای پایان دادن به محاصره نوار غزه، تحت فشار قراردهند.
 
در اين بيانيه آمده است: پس از گذشت یک سال از جنگ رژیم صهیونسیتی علیه غزه، این رژیم تنها اجازه ورود 5 درصد مواد ساختمانی برای ساخت و ساز به غزه را داده است که در صورت ادامه همین روند، بازسازی غزه 17 سال به طول می انجامد.
 
این بیانیه می افزاید: طی جنگ اخیر غزه، 19هزار خانه ویران شد و صدها هزارنفر آواره شدند. دولت ها نيز وعده کمک سه و نیم میلیارد دلاری برای بازسازی نوار غزه دادند، اما محاصره و محدودیت هایی که رژیم صهیونیستی برای ورود مصالح ساختمانی در نظر گرفته، روند بازسازی ویرانه های این منطقه را متوقف کرده است.
 
این سازمان ها همچنین اعلام کردند: درجنگ غزه 11 مدرسه و دانشگاه و 235 موسسه آموزشی تخریب شد و 81 بیمارستان و درمانگاه نیز به شدت آسیب دید.اکنون نیز 120 هزار شخص از شبکه آبرسانی و خدمات درمانی محروم هستند.
 
این سازمان ها تأکید کردند که رژیم صهیونیستی مسئول اصلی این محاصره است و سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی صلیب سرخ نیز بارها اعلام کردند که این محاصره برخلاف قوانین و معاهدات بین المللی است و هیچ دلیلی ندارد که رژیم صهیونیستی همه مردم غزه را تحت مجازات گروهی قرار دهد.
 
گفتنی در بين سازمانهای غير دولتی، نام سازمان بهداشت جهانی، برنامه جهانی غذا، سازمان امور زنان، آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین آنروا، دفتر هماهنگی امور بشر دوست (اوچا)، اوکسوام و پزشکان جهان مشاهده می شود.
https://taghribnews.com/vdce7x8wwjh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی