تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 263600
شیخ کربلایی در دیدار با علمای اهل سنت:

اشتراکات زیادی وجود دارد که می تواند مسلمانان را بر محور اسلام و پیامبر جمع کند/ علمای تکفیری اسلام را بر خلاف اراده الهی تفسیر می کنند

شیخ کربلایی گفت: عراق و امت اسلام نیازمند موضع گیری های شجاعانه و فداکاری است، زیرا اسلام تنها با سخن و موعظه برپا نمی شود و در کنار اینها نیاز به از خودگذشتگی و فداکاری دارد.
اشتراکات زیادی وجود دارد که می تواند مسلمانان را بر محور اسلام و پیامبر جمع کند/ علمای تکفیری اسلام را بر خلاف اراده الهی تفسیر می کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روز گذشته گروهی از مؤسسه امام شافعی بغداد با شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی دیدار کردند.
 
این دیدار در حاشیه کنفرانس سالیانه برادری اسلامی صورت گرفت؛ کنفرانسی که با مشارکت آستان مقدس حسینی و مؤسسه امام شافعی برگزار شد.
 
شیخ کربلایی در این دیدار گفت: اشتراکات زیادی وجود دارد که می تواند مسلمانان را بر محور اسلام و پیامبر جمع کند و این نقاط اشتراک ما مسلمانان را بر آن می دارد که سخن حق را در برابر حاکمان ظالم و منحرفان فکری بیان کنیم و بر موضع حق خود ثابت قدم بمانیم؛ چراکه عراق از کشورهایی است که ضررو زیان زیادی را از جانب افکار منحرف و گمراه کننده متحمل شده است.
 
وی افزود: انحراف فکری ریشه مشکلات است و ما امیدواریم بتوانیم به این ریشه دست یافته و آن را از بین ببریم و از سوی دیگر داعش نیز یکی از گروه هایی است که زاییده اندیشه تکفیری است و با افکار و اعمال خود چهره اسلام را مخدوش ساخته و همچنان نیز برخی افراد و شخصیت ها این فکر باطل را میان مردم ترویج می کنند.
 
تولیت آستان مقدس حسینی ادامه داد: نبرد نظامی با داعش رو به پایان است، اما نبرد فکری با داعش برای حفظ اسلام ناب و اصیل همچنان ادامه دارد و ما در اینجا از موضع گیری شجاعانه برخی مشایخ و علمای اهل سنت تشکر می کنیم و البته تمام این موضع گیری ها از نتایج موضع گیری و فتوای حضرت آیت الله سیستانی است و ما باید این نتایج را حفظ کنیم.
 
نماینده آیت الله سیستانی گفت: ما از مواضع شجاعانه برادران اهل سنت خود تشکر می کنیم و بر این باوریم این موضع گیری ها در شرایطی دشوار صورت می گیرد که عراق و امت اسلام نیازمند موضع گیری های شجاعانه و محکم و فداکاری است، زیرا اسلام تنها با سخن و موعظه اجرا و برپا نمی شود و در کنار اینها نیاز به از خودگذشتگی و فداکاری دارد.
 
وی افزود: ما باید چهره واقعی و درخشان و نورانی اسلام را به آن بازگردانیم و این نیازمند تلاش روحانیون و علما است به ویژه در برخی مناطق که انحرافات و درگیری ها شدیدتر است و حفظ اسلام نیاز به تلاش و مجاهدت فکری دارد.
 
شیخ عبدالمهدی کربلایی در ادامه خطاب به روحانیون اهل سنت گفت: برادران خود را به ثبات و ایستادگی بر موضع حق خود و بیان حقایق دعوت می کنم و از آنها می خواهم دستورات صریح قرآن و روایات شریف را برای مردم بازگو کنند، زیرا برخی از مردم و شیوخ و علما گرفتار مشکل تاویل و تفسیر به رای در فهم متون شده اند و قرآن و روایات را بر خلاف اراده الهی و مطابق میل شیطان معنا می کنند و از این رو ما امیدواریم حقایق سنت نبوی و جلوه های رحمت دین اسلام برای مردم بیان شود تا همه بدانند جنگ های پیامبر برای دفاع از خود و اسلام و مسلمانان بوده است.
 
https://taghribnews.com/vdce7x8w7jh8ppi.b9bj.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی