تاریخ انتشار۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 272501

​آیین عید فطر در کشورهای مختلف جهان(1)

عید فطر یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های اسلامی در کشورهای مختلف است که در پایان ماه رمضان فرا می‌رسد. اقلیت‌های مسلمان در کشورهای مختلف بر اساس قوانین کشوری که در آن زندگی می‌کنند این روز را گرامی می‌دارند.
​آیین عید فطر در کشورهای مختلف جهان(1)
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مسلمانان در کشورهای مختلف، به‌گونه‌ای خاص فرار رسیدن عید سعید فطر را گرامی می‌دارند. مسلمانان در برخی کشورها تا سه روز به مناسبت فرا رسیدن عید فطر تعطیل هستند و عده‌ای نیز که در کشورهای غیر اسلامی زندگی می‌کنند، هیچ تعطیلی به مناسبت این روز ندارند.

پایگاه خبری «Metro» در ارتباط با حال و هوای عید فطر در "انگلستان" نوشت: در ابتدای روز عید فطر نماز عید برپا می‌شود. پس از آن مردم به بازارها رفته و از غذاهای حلال خریداری می‌کنند. از دو روز پیش از عید جشن‌هایی در منچستر برگزار می‌شود. مرکز خرید ترافورد نیز برای اجناس خود به مناسبت عید فطر تخفیف می‌گذارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «timeanddate» عید فطر در "آمریکا" به‌گونه دیگری برگزار می‌شود. عید فطر در این کشور تعطیل نیست اما مدارس عمومی در نیویورک هر سال در این روز تعطیل هستند. بازارهای اسلامی نیز ممکن است در این روز زودتر بسته شوند و در شغل‌هایی که مسلمانان متصدی آن هستند، ساعات کاری کوتاه‌تر است؛ وضعیت در "کانادا" و "استرالیا" نیز همین گونه است.

روز عید فطر جزء تعطیلی‌های رسمی "هند" به‌شمار می‌رود و مؤسسات حکومتی، دفاتر پست و بانک‌ها در این روز تعطیل است. مغازه‌ها و مشاغل ویژه مسلمانان نیز ممکن است در این روز تعطیل و یا ساعات کاری آن‌ها کمتر باشد. مسلمانان هندی فضای بزرگی را برای برگزاری نماز عید آماده می‌کنند و بعد از نماز راهپیمایی‌های بزرگی را برگزار می کنند.

پایگاه خبری «أوفيس هوليدايز» در ارتباط با عید فطر در "پاکستان" می‌نویسد: به مراسم عید فطر در پاکستان «شیرکورما» می‌گویند. پاکستان به مناسبت فرا رسیدن عید فطر سه روز تعطیل است. مردم پاکستان هر سال به مناسبت این روز نوعی غذای سنتی از شیر و شکر تهیه کرده و آن را به همراه انواع آجیل از صبح زود پس از برپایی نماز تا پایان شب میان مردم تقسیم می‌کنند.

جوانان مسلمان میانماری گروه‌های آوازخوانی با عنوان جاگو تشکیل می‌دهند که به زبان هندی و اردو به معنای بیدارباش است. این گروه‌ها به شهرهای کوچک می‌روند و هنگام سحر شعرهایی را با مزمون معنوی و تنها با استفاده از هارمونیکا می‌خوانند تا مردم برای صرف وعده سحری بیدار شوند.

عید فطر در این کشور تعطیلی رسمی ندارد، اما بعضی از کارکنان دولت به صورت ساعتی مرخصی می‌گیرند تا به دید و بازدید اقوام بروند. مسلمانان برای عرض تبریک دست راست خود را بر روی پیشانی می‌گذارند و دست دادن و یا در آغوش گرفتن در این عید رسم نیست.

از 56 گروه مذهبی در جمهوری چین حداقل 10 گروه که جمعیتی معادل 18 میلیون نفر دارند، مسلمان هستند و عید فطر را جشن می‌گیرند.
در یکی از استان‌های چین جمعیت هان چین در مؤسسات عمومی و خصوصی و دستگاه‌های دولتی وعده‌های غذای گوشت و بره سرو می‌کند. در بعضی دیگر از استان‌ها مانند شینگ‌ ژیان و نینگ‌ ژیا یک الی سه روز تعطیلی رسمی برای مسلمانان و غیرمسلمانان اعلام می‌شود. اما در برخی نواحی فقط یک روز مرخصی به مسلمانان داده می‌شود. 
 
مردم "سنگاپور" روز عید فطر را با پوشیدن لباس‌های جدید و حضور در محل برگزاری نماز عید گرامی می‌دارند و پس از شکر خداوند به دیدار بزرگترها رفته از آن‌ها حلالیت می‌طلبند؛ آن‌ها معتقدند طلب بخشش از بزرگترها مسأله بسیار مهمی است. سنگاپوری‌ها در طول این روز به دیدار دوستان و نزدیکان می‌روند و صاحبخانه علاوه بر پذیرایی از مهمان‌های خود با انواع خوراکی‌ها، به کودکان عیدی می‌دهد.
https://taghribnews.com/vdce7w8wzjh8fni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی