>> بیانیه حزب الله در محکومیت ماجراجویی نظامی جدید در منطقه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰:۵۱
کد مطلب : 186705

بیانیه حزب الله در محکومیت ماجراجویی نظامی جدید در منطقه

حزب الله لبنان با محکوم کردن تجاوز آمریکا و عربستان سعودی به یمن، نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید نظامی در منطقه هشدار داد.
بیانیه حزب الله در محکومیت ماجراجویی نظامی جدید در منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، تجاوز آمریکایی سعودی به یمن و هدف گرفتن ملت، ارتش ملی و تاسیسات حیاتی و زیربنایی این کشور را به شدت محکوم کرد.
 
در بیانیه حزب الله که عصر پنجشنبه صادر شد همچنین مشارکت برخی کشورهای عربی وغیرعربی در این تجاوز و پوشش سیاسی از آن را محکوم کرد.
 
حزب الله لبنان خاطرنشان کرده است: این ماجراجویی فاقد حکمت و توجیهات قانونی و شرعی را که عربستان سعودی رهبری می کند، منطقه را در زمان حاضر و آینده با بحران ها و خطرهایی بیشتر و بزرگتر مواجه می سازد. 
 
در این بیانیه تاکید شده است: ملت یمن که تنها درصدد است با استقلال برای آینده کشور خود و بدون پذیرش دیکته های کشورهای همسایه و یا قدرت های بین المللی تصمیم گیری کند، هدف این تجاوز آشکار قرار گرفته است.
 
حزب الله لبنان ازعربستان سعودی و همپیمانان آن خواسته است تا با فوریت و بدون قید وشرط این تجاوز ظالمانه علیه ملت یمن را متوقف کنند.
 
در بیانیه حزب الله آمده است : این تجاوز در جهت تامین منافع آمریکا و خدمتی آشکار به دشمن صهیونیستی و گزینه های آن است که درصدد تحمیل تجاوزها و جنایات بیشتری به ملت های منطقه به ویژه فلسطین است.
 
حزب الله لبنان درعین حال تاکید کرده است که این تجاوز ظالمانه فرصتی را برای ملت یمن بوجود آورده است تا برای حل سیاسی مشکلات و حفاظت از کشور خود و تضمین تمامیت و امنیت ارضی آن بدون دخالت خارجی ، بیش از گذشته متحد شده و همبستگی خود را افزایش دهد.
 
 
https://taghribnews.com/vdce7p8znjh8vfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی