تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : 189801
//خبرهايي از يمن//

ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن/ انصار الله یمن شورای امنیت را به چالش کشید

با وجود اعلام توقف عملیات تجاوز کارانه عربستان، حملات جنگنده ها به شهرها و استان هاي يمن همچنان ادامه دارد، و هر روز قرباني بيشتری مي گيرد. البخیتی: قطعنامه شورای امنیت و مهلتی که این شورا به ما داده برای جنبش انصار الله هیچ اهمیتی ندارد.
ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن/ انصار الله یمن شورای امنیت را به چالش کشید
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، شهر صنعا پايتخت و مناطق اطراف آن صبح امروز هم شاهد حملات دوباره جنگنده هاي سعودي بود.
 
جنگنده های سعودي ساختمان اداره امنيت، تحقيقات جنايي، فرودگاه و مناطق شقره، زنجبار، العلم، ام عين، ام عرقوب در استان ابين و شمال يمن را هدف قرار دادند.
 
جنگنده هاي سعودي همچنين به شهر حرص حمله كردند كه در جريان آن 10 شهروند کشته و يا زخمي شدند.
 
شهر حديده در غرب يمن نيز هدف حمله هوايي قرار گرفت.
 در این حملات دو دهنه پل و يك ساختمان منهدم شد.
 بخش دمت در استان صالح در جنوب يمن و شماري از خانه ها در استان مارب نيز بمباران شد.
 در بمباران شهر تعز نيز شش شهروند از جمله دو كودك کشته شدند.
 
اين درحالي است كه استان صعده در شمال يمن با وخامت اوضاع بهداشتي و پزشكي درپي بسته شدن بیشتر بيمارستانها و تاسيسات بهداشتي به علت تجاوزگري ارتش سعودي و محاصره و جلوگيري از ورود كمك هاي پزشكي روبرو است.
 
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد: به رغم تهدیدهای شورای امنیت و پایان یافتن مهلت این شورا به این جنبش برای ترک مواضعش، انقلاب مردم یمن با قاطعیت ادامه خواهد یافت .
 
البخیتی در مصاحبه با خبرگزاری آلمان افزود: قطعنامه شورای امنیت و مهلتی که این شورا به ما داده برای جنبش انصار الله هیچ اهمیتی ندارد.

 این عضو جنبش انصارالله افزود: قطعنامه های شورای امنیت به هیچ وجه مانع تداوم مسیر انقلاب مردم یمن برای از بین بردن فساد، مبارزه با شبکه تروریستی القاعده و باز پس گرفتن حاکمیت کشور نمی شود.
 وی تاکید کرد که نیروهای سیاسی یمن باید به میز مذاکره در صنعا پایتخت برگردند و راههای گفت و گوی ملی و توافقنامه صلح و مشارکت در اداره امور کشور را بررسی کنند.
 
البخیتی افزود: تناقض شدیدی بین ادعای توقف تجاوز عربستان به یمن با آغاز 'عملیات بازگشت امید' که هدف آن از بین بردن جنبش انصارالله و بازگرداندن آنها به استان صعده مقر اصلی جنبش در کنار انهدام انبارهای سلاح و سپردن حکومت به عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی وغیر قانونی یمن که هیچ کدام آنها محقق نشده، وجود دارد.
 
وی تاکید کرد که عربستان یک بار علت توقف تجاوز به یمن را تحقق اهدافش در از بین بردن تهدیدهای متوجه کشورهای حاشیه خلیج فارس ذکر کرد و بار دیگر علت توقف این حملات را اجرای درخواست منصور هادی اعلام کرده که همه آنها در توجیه آغاز جنگ علیه مردم یمن تناقض دارد .
 
عضو جنبش انصار الله ادامه داد: نمی دانم فایده ادعای توقف تجاوز در حالی که هنوز حملات هوایی عربستان متوقف نشده و یمن از محاصره در نیامده، چیست.
 وی اضافه کرد: ادعای عربستان برای توقف تجاوز فقط تغییر اسم است، نه چیز دیگر .
https://taghribnews.com/vdce7o8zzjh8vvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی