تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب : 189702

گفتگوی امیرعبداللهیان با رئیس صلیب سرخ جهانی

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه امروز با پیتر ماوور رئیس صلیب سرخ جهانی در خصوص چگونگی ارسال کمک های انسانی به یمن تلفنی گفتگو کرد.
گفتگوی امیرعبداللهیان با رئیس صلیب سرخ جهانی


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) حسین امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وخامت وضعیت انسانی در یمن خواستار تحرک بیشتر جامعه بین المللی برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن شد.

وی با اشاره به اینکه حملات عربستان سعودی به یمن به صورت کامل متوقف نشده و عملیات نظامی علیه این کشور ادامه دارد افزود : عربستان سعودی هیچ گونه همراهی برای ارسال کمک های انسان دوستانه و انتقال مجروحان یمنی برای مداوای کامل ندارد.

 امیرعبداللهیان اضافه کرد: در دو روز گذشته دو فروند هواپیمای امدادی حامل مجروحان یمنی که در جمهوری اسلامی ایران بستری و مداوا شده و عازم کشورشان بودند و همچنین کمک های انسان دوستانه و اقلام دارویی مورد نیاز مردم یمن پس از اخذ مجوزهای قانونی عازم یمن شد که متاسفانه پس از دخالت های غیرقانونی عربستان سعودی در فضای یمن و دریافت هشدار، مجبور شد کشور یمن را ترک کند و مجددا به کشورمان بازگردد.

وی با توجه به نیاز شدید مردم یمن به کمک های انسان دوستانه و اقلام دارویی و پزشکی، بر آمادگی کشورمان برای همکاری جدی با سازمان های بین المللی و ارسال موارد مورد نیاز مردم بی دفاع آن کشور تاکید کرد.

پیتر ماوور رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی نیز در این تماس ضمن تشکر از اقدامات کشورمان، اظهار داشت : پس از اعلام توقف عملیات نظامی از سوی عربستان سعودی تلاش های زیادی را برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن شروع کرده و رایزنی های فشرده ای با عربستان سعودی در این زمینه انجام داده ایم.

وی افزود: شروع عملیات امدادی نیاز به توقف کامل عملیات نظامی داشته و این سازمان به دنبال یافتن مسیری امن برای ارسال کمک ها و همچنین انتقال مجروحان یمنی است.

ماوور با تشکر از تلاش های جمعیت هلال احمر کشورمان خاطرنشان کرد: سازمان صلیب سرخ جهانی مشتاقانه از همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن استقبال می کند.
https://taghribnews.com/vdce7o8zwjh8vfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی