تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 189405

تاكيد وزیر فرهنگ بر استفاده از ظرفیت های مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت مغتنمی است تا فرهنگ و تمدن کشورمان به ویژه شهر مشهد را بیش از پیش به جامعه بین الملل معرفی کنیم.
تاكيد وزیر فرهنگ بر استفاده از ظرفیت های مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام
 به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درپی انتخاب شهر مقدس مشهد درسال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  این رویداد فرصتی طلایی است که جمهوری اسلامی ایران بتواند ابعاد فرهنگی، تمدنی و ... خود را بیش از پیش به دنیا معرفی کند.
 
جنتی به نحوه انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام و سابقه آن اشاره کرد و افزود: در گذشته در کشورهای مختلفی این امر برگزار شده است و سازمان های همکاری اسلامی و سازمان آیسسکو این موضوع را دنبال می کنند و در مجمع وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی مطرح و انتخاب این پایتخت را تصویب و گزارش آن را در اجلاس وزاری فرهنگ کشورهای اسلامی ارائه می کنند.
 
وزیر فرهنگ دولت تدبیر و و امید با اشاره به انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006 افزود: ضروریست از تجربیات کشورهایی که تاکنون به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده اند در این دور استفاده کنیم و بهره کافی را ببریم و برای برگزاری هرچه بهتر آن از همه ظرفیت ها و امکانات کشور استفاده کنیم.
 
جنتی گفت: این انتخاب فرصتی فراهم می آورد تا بتوان در طول یک سال فرهنگ غنی کشورمان  و ویژگی های مشهد مقدس را به دنیا معرفی کنیم.
 
https://taghribnews.com/vdce7o8znjh8vei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی