تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : 297900
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(180)

وحدت اسلامی از میان اختلافات معنای واقعی می یابد

عنوان اجلاس سی و یکم عنوان مهمی است و ما باید تلاش کنیم این عنوان را به صورت عملی به ظهور برسانیم
وحدت اسلامی از میان اختلافات معنای واقعی می یابد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ، گفت : لازم می دانم از ایران برای ابتکار کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشکر کنم . 
 
وی ضمن اشاره به حضور علما و دانشمندان کشورهای اسلامی  در این اجلاس  و میزبانی ایران  و تداوم این گونه اجلاسها اذعان کرد : عنوان اجلاس سی و یکم عنوان مهمی است و ما باید تلاش کنیم این عنوان را به صورت عملی به ظهور برسانیم . سخن از وحدت در آیات قرآنی تاکید فراوان شده است .
 
از آنجایی که خداوند در قرآن فرموده است : ما شما را از گرو ه ها و قبایل مختلف آفریدیم تا یکدیگر را بشناسید . لازم می دانم تصریح کنم : وحدت اسلامی از میان همین اختلافات معنای واقعی می یابد .
 
وی در ادامه افزود : خداوند انسان را خلیفه خود در زمین قرار داده است این مسوولیت سختی است که با تدبیر و عقلانیت انسان باید مرتبط شود .
 
جعفری بر عنصر عقلانیت تاکید کرد و گفت: در کنار این عنصر مساله اخلاق و محبتی که خداوند در قلب انسانها قرارداده است در امر وحدت و رفع اختلافات و دودستگی ها اهمیت فراوانی دارد . 
 
وی  تصریح کرد : عناصر اخلاق و عقلانیت  در وجود  رسول اکرم تجلی کامل و تمام دارد . 
 
جعفری در ادامه به چالشهای جهان اسلام اشاره کرد و گفت : دشمن از طریق اختلاف و دوستگی میان اهل سنت و تشیع ضربه سختی به جهان اسلام وارد کرد . ما شاهد جنگهای داخلی در برخی کشورهای منطقه بودیم و بدنبال آن گرو ه های تکفیری و تروریستی با دامن زدن به این اختلافات البته با کمک نیروهای غربی ضربه های سختی وارد کردند . 
وی  برگزاری چنین کنفراسهایی را مثبت ارزیابی کرد . و با اشاره به موفقیتهای اخیر دولت عراق و سوریه ، عنصر ایمان و خودباوری را عامل مهمی دانست که داعش و گرو ه های تکفیری را به زانو در اورد . 
 
وی در پایان نقش زنان را مورد توجه قرار داد و  اذعان کرد : در عراق جدید و رها شده از نیروهای تروریستی زنان جایگاه چشمگیری خواهند داشت .
 

 
https://taghribnews.com/vdce7f8w7jh8ooi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی