تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 54790
رئیس جمهوری قزاقستان:

تغییررویکرد اقتصادی جهان اسلام

رئیس جمهوری قزاقستان گفت : رویکردهای توسعه اقتصادی جهان اسلام باید از توسعه مواد خام به توسعه بر اساس فناوری تغییر کند و با ایجاد مرکز جهانی نوآوری از تجار خرد و بخش خصوصی حمایت شود.
تغییررویکرد اقتصادی جهان اسلام
 "نور سلطان نظربایف" در آغاز سی و هشتمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (سازمان همکاری اسلامی ) در شهر آستانه با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح اقتصادی کشورهای اسلامی پیشنهاد کرد راهبرد همگرایی توسعه اقتصادی سازمان های عضو تعیین و یک رسانه اسلامی در جهان اسلام ایجاد شود.

نظربایف با اشاره به اینکه بحران اقتصاد جهانی ، ثبات و توانایی نظام اقتصاد اسلامی را نشان داده است ، افزود : باید به طور فعال سیستم سرمایه گذاری اسلامی را توسعه دهیم.

وی ایجاد یک رسانه اسلامی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را خواستار شد تا ارزش های اسلامی و جایگاه اسلام در جهان به طور صحیح و درست منعکس شود.

نظربایف در ادامه با اشاره به اشتراکات دین های اسلام ، مسیحیت و یهودیت ؛ اتحاد ادیان الهی را خواستار شد.

رئیس جمهوری قزاقستان گفت : در سال ۲۰۳۰ میلادی جهان اسلام یک چهارم جمعیت جهان را به خود اختصاص خواهد داد و باید برای تربیت و آموزش نسل های آینده برنامه ریزی کنیم ، اسلام نوآوری های بسیاری را به جهان ارایه داده است و شهرهای بزرگ اسلامی در جهان اسلام ؛ مراکز علمی بوده و تمدن بسیار قوی را ایجاد کرده بودند و اروپا از دستاوردهای جهان اسلام برای توسعه و پیشرفت خود استفاده کرده است.

وی با تاکید بر توانمندی های جهان اسلام گفت : باید نقش فکری جهان اسلام در دنیا احیا شود.

رئیس جمهوری قزاقستان با بیان اینکه در اوایل قرن ۲۱ کشورهای اسلامی با مشکلات سیاسی و اقتصادی زیادی روبروست ، گفت : ارزیابی تحولات منطقه نشان می دهد این حوادث از جمله به دلیل حل نشدن مشکلات اقتصادی این کشورهاست و باید برای ارتقای اقتصادی و رفاه در جامعه تلاش کنیم و کشورهای اسلامی در جهت توسعه گام بردارند.

وی افزود: جهان اسلام در غرب به عنوان جنبش افراطی ارزیابی می شود ، در حالی که دین اسلام تقویت ارزش های انسانی را در اولویت قرار داده است و هیچ ارتباطی بین اسلام و تروریسم و خشونت وجود ندارد.
https://taghribnews.com/vdce7f8n.jh8eoi9bbj.html
مرجع : IRIB
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی