تاریخ انتشار۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 234305
اعتراف بی سابقه بان کی مون؛

حذف نام سعودی از فهرست سیاه، دردناک ترین تصمیم بود که با تهدید عربستان گرفتم

بان کی مون: تصمیم برای خارج کردن موقت ائتلاف سعودی از این فهرست یکی از دردناک ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته ام.
حذف نام سعودی از فهرست سیاه، دردناک ترین تصمیم بود که با تهدید عربستان گرفتم
به گزارش  خبرگزاری رویترز بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد پنجشنبه گفت عربستان سعودی با تهدید به قطع کمک مالی حیاتی به این نهاد جهانی، فشار غیر ضروری و غیر قابل قبولی را بر سازمان ملل متحد وارد کرد. 

بان کی مون افزود: « تصمیم درمورد خارج کردن موقت این ائتلاف از این فهرست یکی از دردناک ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته ام. از سوی دیگر تهدیدها در مورد لغو کمک مالی به سازمان ملل متحد چشم انداز آسیب دیدن جدی میلیون ها کودک دیگر را به وجود می آورد.»

 
وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «پیشتر کودکان در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه و یمن در معرض خطر بوده اند و کودکان در بسیاری دیگر از نقاط با ناامیدی بیشتر روبرو خواهند شد. قابل قبول نیست که کشورهای عضو فشاری غیر ضروری اعمال کنند. بررسی دقیق، بخشی طبیعی و ضروری از کار سازمان ملل متحد است.»
 
واکنش نماینده سعودی در سازمان ملل:
شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد، حذف نام عربستان از فهرست سیاه در گزارش اخیر سازمان ملل متحد تصمیم نهایی است و در این تصمیم بازنگری نخواهد شد.
 
نماینده عربستان در سازمان ملل متحد همچنین مدعی شد: برای حذف نام عربستان از گزارش اخیر سازمان ملل متحد نه تهدید کردیم و نه بر این سازمان فشار آوردیم بلکه مواضع خود را به صورت شفاهی بیان کردیم.
 
عبدالله المعلمی افزود گزارش اخیر سازمان ملل متحد (گزارش نقض حقوق کودکان در یمن) مبتنی بر اطلاعات یک جانبه بود و در این زمینه هیچ تماسی با عربستان برقرار نشده بود!
https://taghribnews.com/vdce7e8wnjh8xxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی