تاریخ انتشار۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۶
کد مطلب : 230903
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

افراطی گرایی از بی توجهی به علوم دینی نشات می گیرد

کشورهای غربی سعی می کنند با تبلیغات چهره اسلام را مخدوش کرده و آنرا دین افراطی گرایی و خشونت معرفی کنند.
افراطی گرایی از بی توجهی به علوم دینی نشات می گیرد
 گفت: بی توجهی به علوم دینی باعث بوجود آمدن افراطی گرایی می شود.
به گزارش خبرنگار تقریب، حجت الاسلام احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی،  در نخستین کنفرانس بین المللی علوم دینی و مبارزه با افراطی گرایی که به میزبانی دانشگاه پیام نور استان گلستان برگزار شد گفت: اگر کسانی که دست به رفتارهای خشن و افراطی گرایی می زنند با علوم و معارف دینی آشنایی داشتند هرگز دست به چنین اعمال زشتی نمی زدند.
به گفته وی؛ عدم وجود اندیشه و نظریه پردازی ها باعث وجود خلاء فکری افراد جامعه شده و آنها را از مسیر درست خارج و به مسیر اشتباه انگاری، قرائت های غیر انسانی و غیر فطری سوق می دهد.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با یادآوری اینکه امروزه در برخی کشورهای اسلامی، جوانان با فهم نادرست از مفهوم جهاد دست به کشتار انسان های بی گناه می زنند، گفت: مفهوم جهاد در دین مبین اسلام قداست خاصی دارد؛ ولی این افراد با اقدامات خشن و غیرانسانی باعث می شوند تا این مفهوم به صورت پدیده ای خشن و ناصواب در اذهان جهانیان تبلیغ شود.
وی، افزود: در علوم دینی برخی واژه ها به صورت شتابزده و غیر دقیق تفسیر می شود که باید اصلاح شوند.
مبلغی، دین اسلام را تکمیل کننده ادیان الهی و پیامبر اسلام(ص) را اسوه برای انسان ها دانست و گفت: کشورهای غربی سعی می کنند با تبلیغات چهره اسلام را مخدوش کرده و آنرا دین افراطی گرایی و خشونت معرفی کنند.
وی، ادامه داد: باید مفاهیم و قواعدی در کتاب های دینی گنجانده شود تا کاستی ها رفع شوند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به کم رنگ شدن علوم دینی در زندگی اجتماعی افراد، اظهار کرد: متاسفانه علوم دینی کمتر به سمت زندگی اجتماعی مردم آمده است. وی، افزود: فقط بخشی از ابعاد زندگی مردم متاثر از علوم دینی بوده و جایگاه مناسبی ندارد.
مبلغی با اذعان بر اینکه این کنفرانس در راستای نشان دادن اهمیت علوم دینی در مبارزه با افراطی گرایی برگزار شده، تصریح کرد: دست مطالبه این کنفرانس به سوی همه اندشمندان و علمای جهان اسلام دراز است تا در تفسیر صحیح از مفاهیم اسلامی کمک کنند.
وی، ادامه داد: در مذاهب اسلامی به کتاب های مربوط به همزیستی اسلامی کمتر پرداخته شده است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی از تحصیل فقه مذاهب اسلامی از جمله جعفری، حنفی و شافعی در این دانشگاه خبر داد و گفت: همه علما و طلاب اهل سنت می توانند با تحصیل در این دانشگاه، مدرک معتبر دریافت نمایند. وی، افزود: فقه مذاهب اسلامی توسط اساتید همان مذاهب در این دانشگاه تدریس می شود.
https://taghribnews.com/vdce778wxjh8xoi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی