تاریخ انتشار۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 210806
اندیشمند هندی در گفتگو با تقریب:

هدف تفرقه افکنان ایجاد شکاف در جامعه اسلامی است/ اقدامات مجمع تقریب راهکار عملی برای تحقق وحدت اسلامی است

تنا – اختصاصی
رئیس دپارتمان اهل سنت در دانشگاه علی گر هندوستان، با تاکید بر این که همه مسلمانان واقعی خواستار تحقق تقریب و وحدت بین مسلمین هستند، هدف تفرقه افکنان را ایجاد شکاف در جامعه اسلامی دانست.
هدف تفرقه افکنان ایجاد شکاف در جامعه اسلامی است/ اقدامات مجمع تقریب راهکار عملی برای تحقق وحدت اسلامی است
شیخ مفتی زاهد علی خان که به دعوت پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایران سفر کرده است و با مراجع و علما دیدار و از بسیاری از مراکز علمی، دینی و فرهنگی قم، تهران و مشهد بازدید کرده است، در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) با تقدیر از ابتکار جدید مجمع تقریب در دعوت از نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام، برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی و این چنین دعوت هایی که منجر به همگرایی بین علمای اسلام می شود، را گامی عملی برای تحقق وحدت اسلامی برشمرد.
 
وی با بیان این که همه مسلمانان دوست دارند تقریب و همدلی بین مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی ایجاد شود، تاکید کرد: زندگی مسالمت آمیز بین مسلمانان مسئله ای است که همه خواستار آن هستند.
 
این عالم اهل سنت هندی در ادامه گفت: در حال حاضر در جهان اسلام شاهد درگیریها و اختلافات بسیار هستیم؛ سوالی که مطرح است این است که چرا باوجود این که مسلمانان خواستار همدلی و همزیستی مسالمت آمیز هستند اما این وضعیت بحرانی درجهان اسلام وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت: عده قلیلی در جهان اسلام وجود دارند که تلاش می کنند بذر کینه را در نفوس مسلمین بکارند و جنگهای بین مسلمانان را به راه اندازند.
 
وی افزود: این افراد تعدادشان کم است ولی با حمایتهای کشورهای بزرگ به راه خود ادامه می دهند و متاسفانه توانسته اند به اهداف خود که ایجاد شکاف در جامعه اسلامی است جامه عمل بپوشانند.
 
شیخ مفتی زاهد علی خان در ادامه با اشاره به راهکار مقابله با این گروه اندک، اظهار داشت: تنها راهکار مقابله با این افراد، تبیین اسلام واقعی و آموزه های وحدت گرای آن است؛ مسلمانان باید با وحدت خویش در برابر تفرقه افکنان بایستند و بدون شک نقش علما در روشنگری حقایق بی بدیل است.

 
https://taghribnews.com/vdce778wpjh8zvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی