تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۶
کد مطلب : 260900

نخست وزیر عراق خواستار تشکیل نشست اعضای اوپک شد

نخست وزیر عراق بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، از اعضای اوپک درخواست کرد، برای بحث درباره کاهش تولید نفت با هدف حمایت از قیمت ها در بازار جهانی، برگزاری یک نشست جدید را در دستور کار خود قرار دهند.
نخست وزیر عراق خواستار تشکیل نشست اعضای اوپک شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" با اشاره به اینکه قیمت ها هنوز به سطح مورد نظر و مطلوب نرسیده است، تأکید کرد که کشورش برای جبران کسری بودجه، به فروش نفت در سطح قیمت 60 دلار در هر بشکه نیاز دارد.

نخست وزیر عراق، این را هم اضافه کرد که بغداد به طور جدی خواستار کاهش تولید نفت از سوی اعضای اوپک و سایر تولید کنندگان جهانی برای حمایت از قیمت هاست و به همین دلیل اوپک به یک نشست جدید نیاز دارد.

العبادی با اشاره به کسری بودجه عراق به خاطر پایین بودن قیمت ها در بازار جهانی، گفت که هم اکنون این کشور برای تأمین بودجه خود مجبور به استفاده از وام و ضمانت های مالی بین المللی است.

در بودجه 2017 عراق، قیمت هر بشکه نفت 42 دلار و حجم درآمدهای حاصل از آن 67 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شده است که همچنان بودجه سال آینده با کسری 18.5 میلیارد دلاری روبه رو خواهد بود.

بودجه سنوات گذشته عراق اغلب 100 میلیارد دلاری بوده که به دلیل شرایط اقتصادی و کاهش جهانی قیمت نفت و جنگ با داعش، دولت عراق ناچار شده است که سقف بودجه را در 2017 به زیر 70 میلیارد دلار کاهش دهد.
https://taghribnews.com/vdce778w7jh8poi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی