تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 220804
امام جمعه منطقه الدراز بحرین:

مذاکره ضرورت ملی امروز بحرین است/ آل خلیفه از به سرانجام رسیدن گفتگوها نگران است

عالم بحرینی تاکید کرد: مذاکره ضرورت ملی امروز بحرین است و اگر شرایط آن رعایت شود هیچگاه به شکست منجر نخواهد شد همانگونه که اکنون مقدمات پیروزی و به ثمر رسیدن مذاکره فراهم شده است.
مذاکره ضرورت ملی امروز بحرین است/ آل خلیفه از به سرانجام رسیدن گفتگوها نگران است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بهانه حکومت درباره شکست مذاکرات در دور قبلی تصریح کرد: گفت‌و‌گو نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند و باید کشور براساس مشارکت همه مردم اداره شود. کشور زمانی که به ثبات برسد در برابر هرگونه نافرمانی ایستاده و منافع افراد سودجو را قطع خواهد کرد.
 
وی افزود: نظام آل خلیفه بارها نسبت به مساله مذاکره میان دو طرف غفلت کرده که این امر یا از اعتقاد حکومت مبنی بر بی‌فایده بودن مذاکرات برای منافع ملی نشات می‌گیرد و یا آنکه آل خلیفه نسبت به مثبت بودن و به سرانجام رسیدن گفت‌ و‌ گوها نگران است زیرا موفقیّت در مذاکرات به معنای اعتراف به حل بحران‌های کشور از این طریق است.
 
شیخ صنقور با اشاره به سایر انگیزه‌های حکومت در نپذیرفتن گفت‌و‌گو‌ها خاطرنشان کرد: تن دادن آل خلیفه به مذاکرات به معنای آن است که مخالفان به مذاکرات پایبند و حکومت از نتیجه‌ گفت‌و‌گوها خواهد ترسید زیرا با به سرانجام رسیدن مذاکرات، آل خلیفه باید به این نتایج پایبند باشد که بی‌شک پذیرش چنین امری از طرف نظام بعید است.
 
وی در ادامه گفت: درخواست‌ برخی دولت‌های منطقه‌ای مبنی بر مذاکره بین حکومت و مخالفان «درخواستی غیر جدی» است و تنها برای مصرف خبری و خروج از بحران دوگانگی کشور است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdzz0xoyt0xj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی