تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 170206
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در همایش تقریب مذاهب در مکه:

تداوم تقريب مذاهب موجب تهديد منافع استكبار است

نماینده ولی فقیه در امور حج با اشاره به اينكه تداوم تقريب بين مذاهب اسلامي، تهديد منافع قدرت‌هاي استكباري را دربردارد، اظهارداشت: اگر مسلمانان متحد و يك‌پارچه باشند و به اين راهبرد مهم عمل كرده و براي جهانيان تبيين كنند، همه مردم دنيا را در كنار خود خواهند داشت.
تداوم تقريب مذاهب موجب تهديد منافع استكبار است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسكر  طی سخنانی در همایش تقریب مذاهب اسلامی که در مکه مکرمه برگزار شد، با تاكید بر این‌كه اسلام دینی مخصوص به زمانی خاص نیست، گفت: اگر حقیقت اسلام به‌درستی برای مردم دنیا تبیین شود، گرایش به آن افزایش خواهد یافت، همانگونه‌كه هم‌اكنون در اروپا و آمریكا چنین اتفاقی افتاده است.

وی با اشاره به اینكه تداوم تقریب بین مذاهب اسلامی، تهدید منافع قدرت‌های استكباری را دربردارد، اظهارداشت: اگر مسلمانان متحد و یك‌پارچه باشند و به این راهبرد مهم عمل كرده و برای جهانیان تبیین كنند، همه مردم دنیا را در كنار خود خواهند داشت.

نماینده‌ ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تبیین تاكید اسلام بر حق مسلمانان یادآور شد: هر مسلمانی در هر جای دنیا كه هست، باید به كمك او شتافت، چرا كه مسلمانان ید واحده‌ هستند و اسلام حتی این چ‌تر محبت را روی سر غیرمسلمانان هم كشیده است.

وی با نقل بیانی از حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) كه «ولو أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِن بَعْدِ هَذا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً، بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیراً» اضافه كرد: این اسلام هر جا ارائه بشود، طرف‌دار خواهد داشت و فراگیر می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی علت تفرقه‌افكنی میان مسلمانان را توانمندی فوق‌العاده اسلام در عالم‌گیرشدن دانست و ادامه داد: این سیاست قدیمی استعمارگر پیر است كه با اختلاف، منابع مسلمانان را به غارت ببرد.

وی در ادامه افزود: امروز این توطئه شكل تازه‌ای پیدا كرده است. ناگهان در قلب كشورهای مسلمان، جریانی به نام تكفیری به‌وجود می‌آید كه اذهان را از مساله فلسطین منحرف كند و باعث تداوم سیطره قدرت‌های شیطانی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی‌عسكر به حماسه‌آفرینی ملت غیور غزه در ۵۰ روز حمله صهیونیست‌ها اشاره و خاطرنشان كرد: آن‌ها ۱۲ هزار مجروح و معلول از خود برجای گذاشتند، ‌اما به دنیا ثابت كردند كه مسلمانان هرچقدر هم كم باشند، به اذن خدا می‌توانند پیروز شوند. اما تكفیری‌ها حتی حاضر نشدند با زبان علیه اسرائیل موضع‌گیری كنند و بلكه به جان دیگر مسلمانان افتاده و موجب بدنامی اسلام شدند.

امیرالحاج ایران گفت: اختلاف حربه استعمارگران در طول تاریخ بوده و هست و تنها نسخه‌شفابخشی كه می‌تواند ملت‌های مسلمان را نجات دهد این آیه شریفه است كه «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُكُمْ».

ایشان در ادامه افزود: اسلام دین منطق است و باید با استدلال با دیگر ادیان برخورد كرد و به‌ویژه در مكه‌مكرمه كه رمز و عزت سربلندی ماست، همه با هم باید برای جهانی‌شدن اسلام متحد شویم.

نماینده ولی‌فقیه در پایان با بیان نظر مراجع شیعه و خصوصا رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی افزود: باید همواره تكیه روی مسائل مشترك داشته باشیم تا بتوانیم پیام جهانی اسلام را به همه برسانیم.

لازم به ذکر است، همايش بين المللی تقريب مذاهب اسلامی روز دوشنبه با حضور شخصيت های جهان اسلام در مکه مکرمه برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcdzz0f9yt05x6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی