تاریخ انتشار۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 222208

گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و مصر در باره سوریه

«سرگئی لاوروف» و «سامح شکری» وزیران امور خارجه روسیه و مصر تلفنی درباره بحران سوریه گفتگو کردند.
گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و مصر در باره سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از وزارت امورخارجه روسیه، لاوروف و شکری چهارشنبه درگفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف مصری انجام شد، در باره اوضاع سوریه و حل و فصل بحران این کشور تبادل نظر کردند.

دو طرف در خصوص حل مساله سوریه با توجه به توافق های به دست آمده در نشست روز 11فوریه گروه حامیان سوریه در مونیخ مذاکره کردند.

وزیر امور خارجه روسیه بر اهمیت تامین شرایط آغاز بکار گروه های کاری به وجود آمده در چارچوب گروه حامیان سوریه در ژنو برای برقراری آتش بس و بهبودی وضع انسانی در این کشور تاکید کرد.

گروه حامیان سوریه از 19 کشور تشکیل شده است که فقط تعدادی از اعضای آن ازجمله ایران، روسیه، مصر در مساله سوریه رویکرد سازنده دارند.
بسیاری از اعضای این گروه در وهله اول آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان سعودی از گروه های افراط گرا و حتی تروریستی همچون داعش و جیش الفتح و احرار الشام حمایت می کنند و به همین دلیل در مساله سوریه نقش منفی ایفا می کنند.
از شاخص های اصلی رویکرد این کشورها در مساله سوریه همچنین مداخله در امور داخلی آن و پیچیدن نسخه های خارجی و نادیده گرفتن خواسته های ملت سوریه است که مغایر با معیارهای دمکراتیک در عرصه بین المللی است.
https://taghribnews.com/vdcdzx0xjyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی