تاریخ انتشار۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 202606
خالد مشعل:

مقاومت تا پایان اشغالگری و شهرک سازی اسرائیل ادامه خواهد یافت/ مقاومت غزه مشروع است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تأکید بر تلاش این جنبش برای برقراری روابط خوب با همه کشورهای عربی و اسلامی اعلام کرد: مقاومت تا پایان اشغالگری و شهرک سازی اسرائیل ادامه خواهد یافت .
مقاومت تا پایان اشغالگری و شهرک سازی اسرائیل ادامه خواهد یافت/ مقاومت غزه مشروع است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "خالد مشعل" در مصاحبه با سایت خبری "العربی الجدید" گفت : حماس برای حل مسأله فلسطین خواهان برقراری روابط خوب با همه کشورهای عربی و اسلامی است.
 
مشعل روابط حماس و ایران را تاریخی توصیف کرد و افزود: روابط تاریخی حماس و ایران همچنان ادامه دارد هر چند در سال های گذشته به علت اختلاف درباره بحران سوریه فراز و نشیب هایی داشته است .
 
رئیس دفتر سیاسی حماس درباره بحران سوریه اظهار داشت: امیدواریم که بحران سوریه بدون خونریزی و به دور از کشمکش های فرقه ای منطقه و براساس تأمین حقوق مردم سوریه حل و فصل شود .
 
مشعل درباره اوضاع باریکه غزه نیز گفت: فلسطینی های باریکه غزه از 9 سال پیش تاکنون تحت محاصره هستند زیرا در انتخابات حماس را برگزیدند و درفعالیتی دمکراتیک مشارکت کردند . غزه تحت محاصره است زیرا قلعه مقاومت و سدی در برابر تجاوزات اسرائیل محسوب می شود .
مشعل افزود: فلسطینی های غزه از جامعه جهانی و تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر طرف های منطقه ای انتظار دارند که تلاشی برای حل مشکلات آنها کنند ولی هیچ چیزی اتفاق نیفتاده است و مسؤولان فلسطینی و عربی در حل مشکلات فلسطینی های غزه کوتاهی می کنند .
 
مشعل خاطرنشان کرد: درپی تجاوز سال 2014 رژیم صهیونیستی به غزه آتش بس متقابلی با میانجیگری مصر اعلام شد ولی دشمن صهیونیستی بارها آتش بس را نقض کرد و غزه همچنان گرفتار مشکلات خود است و تحت محاصره می باشد و ویرانه هایش بازسازی نشده است .
 
مشعل تأکید کرد: مقاومت غزه مشروع است. ما جنگ طلب نیستیم ولی تا زمانی که اشغالگری و شهرک سازی ادامه داشته باشد ، مقاومت نیز ادامه خواهد داشت .
 
رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد : ما با هر طرفی که برای حل مشکلات غزه تلاش کند ، همکاری خواهیم کرد ولی اجازه نخواهیم داد که آرمان ها و منافع ملی و حقوق ملت فلسطین پایمال شود.
 
مشعل اعلام کرد : آرمان اصلی ما پایان دادن به اشغالگری و  آزادسازی فلسطین و بازپس گیری قدس و مسجد الاقصی و بازگشت آوارگان و تشکیل کشور فلسطین در سرزمین خودمان است .
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdzx0x9yt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی