تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : 192905
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

کنگره بین المللی امام شافعی(رض) فرصت مغتنمی برای تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی/تفکر داعشی به‌ دنبال نابودی جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر گسترش برنامه های علمی، فرهنگی و پژوهشی با محوریت مبانی فقیه امام شافعی(رض) تأکید کرد و گفت: کنگره بین المللی امام شافعی(رض) فرصت مغتنمی برای تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی است.
کنگره بین المللی امام شافعی(رض) فرصت مغتنمی برای تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی/تفکر داعشی به‌ دنبال نابودی جهان اسلام است
 به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت ‌الاسلام  سید محمد حسینی‌ شاهرودی در همایش شمیم شافع ویژه کنگره بین ‌المللی امام شافعی(رض) در سنندج اظهار داشت: امام شافعی(رض) میدان دار حفاظت از وحدت و انسجام امت اسلامی بودند و ایشان تا جایی در این قضیه ثابت ‌قدم بود که حتی از سوی دشمنان وحدت اسلامی نیز متهم می ‌شد با این وجود امام شافعی از رسالت خود غافل نماند و تصمیم داشت تا پراکندگی و دوری مسلمانان را مبدل به نزدیکی کند.

وی افزود: امام شافعی در حوزه‌های مختلف وارد میدان دفاع از اسلام شد و ابعاد مختلف شخصیت این مرد بزرگوار قابلیت بحث و بررسی فراوانی دارد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: امام شافعی در حوزه سیاسی نیز بسیار موثر عمل می ‌کرد و ایشان شخصیتی جامع بود که همه مسلمانان او را از خود می ‌دانند.

حجت الاسلام شاهرودی افزود: کنگره بین المللی امام شافعی(رض) فرصت مغتنمی برای تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی است و باید با دقت نظر و شکوه هر چه بهتر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به میدان ‌داری امام شافعی در حفظ و حراست از دین اسلام تصریح کرد: برگزاری کنگره ای بین المللی به منظور بررسی ویژگی های شخصیتی این عالم بزرگ جهان اسلامی  به منظور مقابله با اقدامی که در راستای تشتت، تفرقه، تکفیر و از بین بردن سرمایه‌ ها در دیگر نقاط جهان انجام می‌شود بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: افکار امام شافعی قابلیت حل و فصل بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام را دارد چرا که امام شافعی در برابر تکفیر‌ی‌ ها ایستادگی فراوانی از خود نشان می‌ داد.

حجت ‌الاسلام شاهرودی افزود:  امام شافعی از سادات و نسل پیامبر(ص) بوده  و ارتباط ایشان با سادات و علویان دوران خود بسیار محکم بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خودبه حوادث جهان اسلام در برهه کنونی اشاره کرد و گفت: امروز نیز آمریکا و صیونیسم جهانی با ایجاد تفرقه میان مسلمانان قصد محقق ساختن اهداف شوم خویش را داشته و با استفاده از تفکر مخرب داعش مسلمانان را به جان هم انداخته اند و هدفی جز تضعیف مسلمانان را دنبال نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای گروه های اجیر شده و تکفیری هیچ اهمیتی ندارد که طرف مقابلشان شیعه باشد یا سنی بلکه آن ها برای نابودی دین اسلام و مخدوش کردن آموزه های اسلامی وارد میدان شده اند و تنها راهکار مقابله با توطئه های آنان متحدشدن مسلمانان و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با آموزه های دینی و اعتقادی است.
https://taghribnews.com/vdcdzx0fkyt0nn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی