تاریخ انتشار۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 294209
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(42)

عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس: در کنفرانس وحدت مبانی تمدن نوین اسلامی تدوین و اجرایی شود

تنا – مجلس شورای اسلامی
عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس تاکید کرد: اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام هستیم تنها راه این است که در کنفرانس وحدت مبانی نظری نوین برگرفته از تجارب جهانی را تدوین کرده و بر اساس مشترکات اسلامی این مبانی را اجرایی کنیم.
عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس: در کنفرانس وحدت مبانی تمدن نوین اسلامی تدوین و اجرایی شود
عبدالکریم حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب با اشاره به چالشهای فراروی جهان اسلام و تمدن سازی نوین اسلامی، گفت: امروز در کشورهای اسلامی و خاورمیانه درگیری های متعددی وجود دارد؛ در عراق، سوریه،افغانستان، پاکستان و بسیاری از کشورهای اسلامی دچار درگیری ها و اختلافات درون سرزمینی هستند .
 
نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اتحاد درون سرزمینی جهان اسلام اتحادی ریشه دار و محکم باشد اتفاقات مهمی رخ خواهد داد، جریان های تندی همچون داعش از بین خواهند رفت و امکان شکل گیری و عضو گیری در آینده پیدا نخواهند کرد تا برای سالیان متمادی در کشور های اسلامی بحران ایجاد کنند.
 
عضو فراکسیون اهل تسنن مجلس افزود: علاوه بر این، اتحاد کشورهای اسلامی موجب خواهد شد کشورهای اسلامی ابزار و امکان توسعه درون سرزمینی و امنیت یگدیگر را فراهم کنند.مثال بارز آن اتحادیه اروپا است که دارای پول واحد بوده و مشترکات تجاری دارند.
 
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه فاصله کشورهای اسلامی با این هدف زیاد است گفت: بسیاری از کشور های اسلامی با هم هیچ ارتباط و مبادلاتی ندارند و بسیاری از کشورهای اسلامی نیز در داخل خود دچار مشکلات و معضلاتی هستند.
 
حسین زاده تاکید کرد: اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام هستیم تنها راه این است که در کنفرانس وحدت مبانی نظری نوین برگرفته از تجارب جهانی را تدوین کرده و بر اساس مشترکات اسلامی این مبانی را اجرایی کنیم.
 
https://taghribnews.com/vdcdzo0xnyt0nx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی